حافظان و قاریان در قالب ثمره انقلاب اسلامی به جهان معرفی شوند
کد خبر: 3737366
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

حافظان و قاریان در قالب ثمره انقلاب اسلامی به جهان معرفی شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی - عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌توان جمعیت گسترده حافظان و قاریان ممتاز بین‌المللی که ثمره انقلاب اسلامی است را به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به جهان معرفی کرد.

حافظان و قاریان در قالب ثمره انقلاب اسلامی به جهان معرفی شوند/ ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاها

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: از آنجا که قرآن سرمایه ارزشمند معنوی است، اجرای طرح تعالیم قرآنی در جامعه می‌تواند به ارتقای معنویت، ایمان و باور دینی مردم کمک کند.

برگزاری مسابقات قرآن؛ زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآنی
عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف از جمله درک مفاهیم، حفظ و قرائت در رده‌های مختلف سنی بین خواهران و برادران در سطوح گوناگون به توسعه فرهنگ قرآنی و آشنایی نسل جوان و آحاد مردم با مفاهیم قرآن کمک می‌کند.
کریمی بیان کرد: با توجه به شرایطی که جامعه دارد هرچه در بسط فرهنگ و تعالیم قرآنی تلاش شود باز هم فضا برای خدمت و فعالیت بیشتر وجود دارد. تمام دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی با تشکیل کارگروه‌های قرآنی و فرهنگی برنامه‌های جذاب و مورد علاقه نوجوانان را ارائه دهند.

جمهوری اسلامی ایران؛ قطب قرآنی جهان
وی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه با محوریت برگزاری مسابقات قرآن در سطح ملی و بین‌المللی قابل تقدیر است. فعالیت‌های قرآنی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکل گرفته است و جمهوری اسلامی ایران را طی دهه‌های پیروزی انقلاب به یکی از قطب‌های قرآنی دنیا تبدیل کرده است.
منتخب مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به برکت انقلاب و نظام توانستیم جمع کثیری از مردم را با فرهنگ قرآنی آشنا کرده و جمعیت گسترده حافظان و قاریان ممتاز بین‌المللی که ثمره انقلاب اسلامی است را به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی به جهان معرفی کنیم.
وی افزود: امروز کشور به قطب فرهنگ قرآنی تبدیل شده است و به تبع آن استان‌ها از این نعمت بهره‌مند هستند، استان مرکزی هم با توجه به ریشه و باور عمیق دینی مردم از این نظر وضعیت خوب و ممتازی دارد، اما برای استان امام(ره) این کافی نیست باید برنامه‌ها قوی‌تر از گذشته انجام شود.

لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاها
عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤل ضرورت توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاهای کم‌برخوردار بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه در وهله اول آشنایی آحاد مردم با قرائت ساده و بدون اشتباه قرآن است، افرادی که سواد کافی دارند علاوه بر فراگیری ساده روخوانی باید با ترجمه و فهم درست قرآن نیز آشنا شوند. انتظار می‌رود با توسعه فعالیت‌های قرآنی در مناطق روستایی سطح مقدماتی آموزش قرآن تثبیت شود.
وی به تشریح لزوم فعالیت‌های قرآنی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر پرداخت و گفت: تجربه ثابت کرده است هرجا که فعالیت قرآنی و توسعه فرهنگ قرآنی وجود دارد آنجا کمتر شاهد آسیب‌پذیری خانواده و نسل جوان هستیم، خانواده‌هایی که با قرآن ارتباط دارند از آسیب‌ها مصون هستند.
کریمی اظهار کرد: یکی از راهکارهای مصون کردن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسعه فرهنگ قرآنی است، اشاعه فرهنگ قرآنی سکینه و آرامشی به زندگی مردم داده و باور نهادینه‌شده‌ای را برای خانواده و نسل جوان رقم می‌زند تا با اتکا به قرآن زندگی خوبی را برای خود و جامعه ترسیم کنند.

کمیسیون قرآن و عترت مجلس؛ حامی فعالیت‌های قرآنی
وی اظهار کرد: علاوه بر کمیسیون تخصصی فرهنگی و آموزش مجلس که به مباحث قرآنی می‌پردازند، فراکسیون قرآن نیز در مجلس فعالیت دارد که بنده عضو این فراکسیون هستم، فراکسیون با برگزاری و پیگیری جلساتی منظم سعی بر اثرگذاری برنامه‌های قرآنی در جامعه داشته و حامی فعالیت‌های قرآنی و توسعه فعالیت قرآنی است.
منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت در پایان گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف به میزبانی استان مرکزی اتفاق بزرگ و مطلوبی است که همگی از آن حمایت می‌کنیم، این مسابقات فرصت بسیار خوبی است تا از قاریان مطرح ملی و بین‌المللی در مساجد مهم، مدارس و دانشگاه‌ها دعوت به عمل آید، حضور قاریان مطرح در ایجاد موج نشاط و شور قرآنی در استان بسیار حائز اهمیت است. باید از این فرصت برای توسعه مباحث قرآنی حداکثر استفاده را ببریم تا فعالیت گسترده‌تری را نسبت به گذشته شاهد باشیم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha