۵۱ قاری در کشور دارای مجوز «اقراء»/ لزوم پشتیبانی از ایکنا
کد خبر: 3737464
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

۵۱ قاری در کشور دارای مجوز «اقراء»/ لزوم پشتیبانی از ایکنا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: تاکنون 51 نفر از قاریان و حافظان ممتاز از 11 استان کشور دوره اقراء را با موفقیت گذرانده‌اند.

51 قاری در کشور دارای مجور اقراء/ لزوم پشتیبانی از ایکنا

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران گفت: سنت «اقراء» یک سنت متداول اسلامی و دینی در جهان اسلام است و این سنت در ایران بوده اما از سال 1395 توسط شورای عالی قرآن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون اساتیدی از مصر، عراق و سوریه در کشور ما به این مهم اهتمام داشتند.

وی با بیان اینکه در یکسال اخیر شیخ محمد فهمی عبدالسید العصفور از استادان مصری با اقامت در ایران به امر اقراء می‌پردازد، افزود: تاکنون 51 نفر از قاریان و حافظان ممتاز از 11 استان کشور دوره اقرا را با موفقیت گذرانده‌اند.

میرزاجانی با اشاره به اثربخشی سنت اقراء، تصریح کرد: به گفته افرادی که در نزد استاد شیخ عصفور سنت اقراء را تلمذ کردند این آموزش‌ها برای آنان بسیار مورد توجه و اثربخش بوده است.

وی در ادامه به اهمیت خبرگزاری ایکنا اشاره کرد و افزود: معتقدیم این خبرگزاری یکی از نهادهای ثمربخش در حوزه قرآن است و انصافا مولود مبارکی است.

معاون شورای عالی قرآن با بیان اینکه تا کنون مسئولانی در صدر این خبرگزاری بودند تلاش وافری در توسعه این خبرگزاری داشتند، اظهار کرد: در حال حاضر آقای شوشتری مسئولیت این خبرگزاری را برعهده دارد و امیدواریم که با تجربیات و انگیزه‌ خوبی که دارد، بتواند تحولی را در ایکنا ایجاد کند. 

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش بیشتر جهاددانشگاهی و مجموعه‌هایی همچون شورای توسعه فرهنگ قرآن که به نوعی می‌توانند پشتیبانی از ایکنا داشته باشند، شاهد رشد همه جانبه در خبرگزاری ایکنا باشیم.

میرزاجانی در پایان اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در پیشرفت و توسعه قرآن در کشور نقش قابل توجهی داشته است و انتظار داریم از این پس نیز با سرعت بیشتری به پیش برود.

انتهای پیام

captcha