برنامه‌‌های متنوع مؤسسه قرآنی کوثر شهریار
کد خبر: 3737479
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹

برنامه‌‌های متنوع مؤسسه قرآنی کوثر شهریار

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مؤسسه قرآنی کوثر شهریار از فعالیت‌های تفریحی، زیارتی، ورزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآنی در طرح تابستانه این کانون خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله مجیران بخشایش، مدیر مؤسسه قرآنی کوثر شهریار در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا _ نبأ؛ با اعلام این خبر گفت: کلاس آموزشی قرآنی برای آقایان با تدریس حجت‌الاسلام مجیران بخشایش  روزهای فرد، ساعت 19 الی 20:30 برگزار می‌شود.

این کلاس طی 36 جلسه با هدف آموزش مقدمات اصول اعتقادی همچون نماز و... تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام مجیران بخشایش بیان کرد: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها بالا بردن سطح اخلاقی و دینی و نیز آشنایی با نظام اسلامی و اماکن مذهبی است. ثبت نام این دوره‌های آموزشی در طول ماه رمضان انجام شد و کلاس‌ها هم اکنون در حال برگزاری است.
دوره‌های آموزشی تجوید 1 و 2
مجیران بخشایش افزود: دوره‌‌‌های آموزشی تجوید 1 و 2 نیز با تدریس مختار کیانی در روزهای جمعه هر هفته، ساعت 8 الی 10:30 برای دو گروه دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه اول و دوم تشکیل می‌شود.
آموزش روخوانی و روان‌خوانی
مدیر مؤسسه قرآنی کوثر شهریار با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی در این مؤسسه گفت: این کلاس برای دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوره اول در روزهای شنبه و دوشنبه با آموزش مختار کیانی برپا می‌شود.
وی همچنین بیان کرد: دوره‌های مختص بانوان نیز در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان، بزرگسالان و میان‌سالان آموزش داده می‌شود که موارد زیر از آن جمله است:
آموزش زبان انگلسیی
کلاس آموزش زبان انگلیسی با تدریس خانم رجبی برای رده سنی جوانان بین 12 الی 25 سال تشکیل و در پایان آزمون پایان دوره داخلی نیز برای محک‌زدن دانش‌پژوهان گرفته می‌شود.
قرائت و آموزش نماز
این کلاس برای کودکان و نوجوانان دختر و بانوان جوان در رده سنی 7 تا 25 سال طی ساعات 16 الی 18 روزهای زوج در مکان جدید مؤسسه به نشانی شهریار، باغستان، شهرک شهید مطهری، مسجد حجت بن‌الحسن عسکری(عج) برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام مجیران بخشایش این دوره 36 جلسه‌ای با تدریس مهناز اکبری، مسئول فرهنگی مسجد، جهت اهداف اعتقادی، اخلاقی، نماز و تفسیر موضوعی تشکیل می‌شود.
تجوید 1 و 2
مجیران با اشاره به دوره آموزشی تجوید 1 و 2 گفت: شرکت‌کنندگان این کلاس اعم از دانش‌آموزان و غیر دانش‌آموزان هستند و در روزهای شنبه، دوشنبه و پنج‌شنبه تدریس می‌شود.
وی با بیان اینکه در تابستان 97 برای خانم‌ها و آقایان اردوهای اماکن مقدس و زیارتی تدارک دیده شد، افزود: به‌عنوان مثال می‌توان به اردوی زیارتی یک روزه شاه عبدالعظیم حسنی واقع در شهر ری در تاریخ 14 مرداد و نیز اردوی یک روزه امامزاده صالح در تاریخ 5 مرداد سال جاری اشاره کرد.
قابل ذکر است، مکان مؤسسه قرآن کوثر به نشانی شهریار، باغستان، شهرک شهید مطهری، مسجد حجت بن‌الحسن عسکری(عج) تغییر یافته و این کلاس‌ها دومین دوره تشکیل شده در محل جدید مؤسسه است.

پریا سبزمحمدی

انتهای پیام

captcha