برخورد قاطع با سوء‌استفاده‌کنندگان از انشعاب‌ مساجد
کد خبر: 3737483
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

برخورد قاطع با سوء‌استفاده‌کنندگان از انشعاب‌ مساجد

گروه اجتماعی - مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه اگر افرادی بخواهند از قانون رایگان بودن آب مساجد سوء‌استفاده کنند، حتما با آنان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: یکی از دلایل این سوء استفاده کم اطلاعی کارگزاران ما در مساجد از احکام و مسایل شرعی و قانونی است.

برخورد قاطع با سوء استفاده گیری برخی افراد از انشعاب‌های مساجد///تصحیح شده

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد وفایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، طی بازدیدی به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: یکی از مواردی که در پایه گذاری تاریخ و انتقال مطالعات و تجربیات آن به نسل‌های آینده مؤثر است، موضوع رسانه‌های شفاهی و مکتوب و خبرگزاری و خبرنگاران آن است.

وی با بیان اینکه معمولا عقاید دینی ما بر سایر عقاید دیگر برتری دارد، عنوان کرد: نشر و پخش معارف و اخبار قرآنی در جامعه بسیار تأثیرگذار است لذا باید در حوزه خبر صادق بود و واقعیت‌های جامعه را مطرح کرد.

برخورد قاطع با سوء استفاده گیری برخی افراد از انشعاب‌های مساجد///تصحیح شده

حجت‌الاسلام وفایی با تاکید بر اینکه نشر اخبار و معارف قرآنی در حفظ هویت دینی یک جامعه و یا مجمع فکری تأثیر بسزایی دارد، ادامه داد: مساجد از ارگان‌هایی مختلف همچون هیات امنا، بسیج، امام جماعت و... تشکیل شده است لذا همه کارگزاران در مساجد و حتی خود بنده در مرکز رسیدگی به امور مساجد خود را خدمتگزار نمازگزار می‌دانیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسجد یکی از پر سابقه‌ترین و مهم‌ترین مکان در طول تاریخ برای ارتباط مردم با خداوند بوده و است، عنوان کرد: بسیاری از معارف الهی از صدر اسلام در مساجد تبیین شده است لذا کارکردهای مساجد بسیار فراوان است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مؤثر در اینکه اخبار در دسته اخبار مفید و خوب قرار گیرد، اطلاع رسانی بجا و به موقع است، اظهار کرد: در واقع مأموریت اولیه خبرگزاری قرآنی پوشش و تهیه خبرهای قرآنی است.

حجت‌الاسلام وفایی با اشاره به اینکه در خبرگزاری‌ ایکنا بیشتر از نیروهای جوان استفاده شده است، تصریح کرد: خداوند برای قشر جوان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است. در زمان قبل از پیروزی انقلاب ما نیز به عنوان جوانی که در نشر معارف دینی تلاش می‌کردیم نیز سختی‌های کار خبر را کمی درک کرده و از این نقش حساس شما کاملا آگاه هستیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان اینکه در مرکز رسیدگی به امور مساجد سعی ما بر استفاده از نیروهای جوان است، ادامه داد: قشر جوان باید به ارکان مساجد اضافه شوند تا فعالیت‌ها بیش از پیش قوت بیشتری بگیرد.

وی عنوان کرد: مساجد اگر می‌خواهند کارکردهای خود را حفظ کنند، باید از شور و نشاط جوانی و تجربیات قدیمی‌ها استفاده کنند تا با تلفیق هر دو با هم شاهد خروجی خوبی باشیم.

باید تلاش خود را برای رسیدن به مسجد تراز اسلامی بکنیم
حجت‌الاسلام وفایی با اشاره به اینکه مساجد جایگاه ویژه‌ای در فرهنگی دینی و اسلامی دارند، گفت: مساجد ما تا مسجد تراز انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد و باید تمام تلاش خود را در رسیدن به این تراز انجام دهیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اگر پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاس سالانه نماز را رصد کنیم خود کمک خواهد کرد تا به این هدف برسیم، افزود: این موضوع که قانون و دولت اسلامی قانونی را مبنی بر اینکه آب و برق مساجد تا سقفی رایگان باشد، جز وظایف اولیه دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه اگر افرادی بخواهند از این قانون سوء استفاده کنند، حتما با آنان برخورد خواهد شد، اظهار کرد: یکی از دلایل این سوء استفاده کم اطلاعی کار گزاران ما در مساجد از احکام و مسایل شرعی و قانونی است.

حجت‌الاسلام وفایی با تأکید بر اینکه اقدامات لازم و جدی در مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی صورت گرفته، گفت: برای همه افرادی که به نوعی در مساجد مشغول هستند همانند بسیج، هیئت امنا، امام جماعت و... احکام و مسایل مربوط به انشعاب‌ها را تبیین کردیم چرا که زیبنده مسجد و نمازگزار نیست که درگیر اینگونه شبهات بشود.

انتهای پیام

captcha