ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات صعده
کد خبر: 3737516
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
انصارالله تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات صعده

گروه بین‌الملل ـ عبدالملک عجری، عضو شورای سیاسی انصارالله با انتقاد از درخواست شورای امنیت از عربستان برای تحقیق در مورد جنایات صعده، بر لزوم تشکیل کمیته مستقل حقیقت‌یاب از سوی این شورا برای بررسی این جنایت تأکید کرد.

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای جنایات صعده

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیرة؛ عبدالملک عجری، عضو شورای سیاسی انصارالله در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: نیازی نبود که شورای امنیت جلسه‌ای تشکیل دهد که در آن فقط دعوت به  تحقیق در مورد این جنایت هولناک کند..

وی با بیان این که تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این جنایت کمترین کاری است که باید صورت می‌گرفت، تصریح کرد: دعوت از مجرم برای تحقیق درباره جنایت خود، تنها در راستای پاک کردن این جنایت است.

عجری در ادامه با به سخره گرفتن موضع ضعیف شورای امنیت در رابطه با جنایت «ضحیان» در استان صعده یمن که به قربانی شدن بیش از 131 شهروند از جمله 96 کودک انجامید، تاکید کرد: شورای امنیت زمانی که مسئله در رابطه با سران جنایتکاران است به مبلغی تبدیل می‌شود که تنها قربانی و جانی را به پایبندی به مکارم و فضیلت‌های اخلاقی دعوت می‌کند.

گفتنی است؛ در پی حمله هولناک ائتلاف سعودی به یک اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «صعده»، شورای امنیت شامگاه جمعه (19 مردادماه) به درخواست کشورهای سوئد، بولیوی، هلند، پرو و لهستان به‌عنوان ۵ کشور عضو شورای امنیت، تشکیل جلسه فوری و غیرعلنی داد.

در این نشست که پشت در‌های بسته برگزار شد، سفیر انگلیس که رئیس دوره‌ای شورای امنیت است به یک ابراز تأسف و درخواست تحقیق بسنده کرد.

این در حالی است که فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوترش حمله هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در یمن را که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد محکوم کرده و از طرف‌های درگیر خواسته که برای حفظ جان غیرنظامیان و جلوگیری از هدف قرارگرفتن آن ها اقدام کنند.

انتهای پیام

captcha