ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام جواد(ع)
کد خبر: 3737597
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام جواد(ع)

گروه اجتماعی - معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری ویژه برنامه‎های سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع) در حرم مطهر رضوی خبر داد.

ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام جواد(ع)

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه ویژه برنامه‎های متعددی در شب، روز و شام شهادت امام جواد(ع) برای عموم زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است، گفت: از سوی آستان مقدس رضوی برنامه‌های مختلفی برای شهادت امام جواد(ع) برای عموم زائرانی که به محضر پدر بزرگوارشان حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه روز شهادت امام جواد(ع) از ساعت 10:30 صبح روز یک‎شنبه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه(ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف می‌کنند و زیارت خاصه امام جواد(ع) نیز قرائت خواهد شد.

وی گفت: ویژه برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز همزمان با غروب یک‎شنبه و با اجتماع هیئت‎های مذهبی در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‎شود که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ‎حسین انصاریان، کارشناس دینی رسانه ملی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت ابن‌الرضا(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) در اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی بیان کرد.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردو زبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر تدارک دیده شده است.

انتهای پیام

captcha