حديث كسای اهالی بوشهر در شام عزای جوادالائمه(ع)
کد خبر: 3737758
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

حديث كسای اهالی بوشهر در شام عزای جوادالائمه(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم قرائت حديث شريف كساء از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به مناسبت سالروز شهادت نهمین امام شیعیان، حضرت جواد الائمه(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه 1 این شهر برگزار شد.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم قرائت حديث شريف كساء از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه شنبه، 20 مرداد به مناسبت سالروز شهادت نهمین امام شیعیان، حضرت جواد الائمه(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع) منطقه 1 این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین یوسف جمالی، مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در این مراسم عزاداری و سوگواری، طی سخنانی گفت: یکی از ویژگی‌های دوره امامت امام نهم شیعیان این بود که حضرت در 8 سالگی به امامت شیعیان و جهان اسلام رسیده بود؛ در آن دوران 80 عالم دینی در بغداد که زمان حج بود سؤالات شبهه‌ناکی را در خصوص شخصیت الهی و آسمانی امام جواد‌(ع) می‌زدند و مطرح می‌کردند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فضای دوران این امام، فصلی تازه بود و خیلی‌ها منتظر نتایج مناظره‌های علمی حضرت جواد‌الائمه بن رضا(ع) بودند، افزود: جلسات مناظرات حضرت جواد(ع) دوران را برای امام هادی(ع) و دوران حضرت بقیة الله(عج) آماده کرد.

تشکیل شبکه بین شیعیان و مکتب علمی امام جواد(ع)؛ مکتبی ماندگار 

وی با ابراز اینکه نهمین امام شیعیان در سن 25 سالگی به شهادت رسید، اظهار کرد: تشکیل شبکه بین شیعیان و تشکیل مکتب علمی امام جواد الائمه(ع) یک مکتب ماندگار برای دوران غیبت امام زمان(عج) شد.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در پایان با اشاره به اینکه حضرت جواد(ع) فرمود «دیدار برادر مؤمن موجب صفای دل و شکوفایی عقل می‌شود»، گفت: امام جواد الائمه(ع) جوان‌ترين امامي است که سیره حضرت بهترین الگو برای تمامی نسل‌ها است و لذا باید زندگی ثمربخش امام جواد(ع) برای جوانان الگوسازی شود.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha