مجموعه کتاب «خداشناسی خردسالان» رونمایی شد
کد خبر: 3737813
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

مجموعه کتاب «خداشناسی خردسالان» رونمایی شد

گروه ادب ــ از مجموعه کتاب «خداشناسی خردسالان» متشکل از ۱۵ جلد کتاب با موضوع خداشناسی ویژه کودکان و خردسالان نوشته سید محمد مهاجرانی رونمایی شد.

مجموعه کتاب «خداشناسی خردسالان» رونمایی شدبه گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های «خداشناسی خردسالان» از سوی انتشارات کتاب جمکران همزمان با برگزاری نمایشگاه دوسالانه «کارنامه تصویرسازی گنجشک‌‎های جمکران»، در نگارستان اشراق قم برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین اخوی، روانشناس کودک و کارشناس مذهبی در سخنانی با اشاره به ضرورت بیش از پیش کارهای داستانی ویژه کودکان و خردسالان در زمینه خداشناسی، از نویسنده این مجموعه کتاب تجلیل کرد.
این کارشناس مذهبی افزود: از منظر روانشناسی آنچه در کودکی در زمینه خداشناسی و ارتباط کودک با ذات احدیت اهمیت دارد، ایجاد احساس علاقه نسبت به خداوند متعال است. همچنین زبان ساده یکی از مهمترین مؤلفه های کتاب مناسب برای خردسالان است که خوشبختانه نویسنده به هر دو مسئله اشراف داشته است.
حجت الاسلام مهاجرانی، نویسنده اثر در ادامه گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده، ذهن انسان‌ها و به ویژه کودکان در محدوده دایره لغاتی که کسب می‌کند به تأمل و تفکر می‌پردازد که این امر اهمیت دو چندان کتابخوانی برای کودکان را اثبات می‌کند.
وی همچنین بیان کرد: دلیل اینکه من سال‌هاست کرسی‌های تدریس و وعظ را رها کرده و در زمینه خداشناسی کودکان فعالیت می‌کنم، این دیدگاه شهید مطهری است که کمال دین را در اخلاق می‌‍دانستند و معتقدم انسان در صورتی که خود را تحت اشراف خداوند متعال قرار دهد، رعایت اخلاق و سایر امور دینی برای او آسوده می‌شود.
مجموعه کتاب «خداشناسی خردسالان» شامل کتاب‌های «قلب‌های مهربان»، «فکر و هوش»، «دنیای رنگارنگ»، «صداها» و … به قلم سیدمحمد مهاجرانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند از فروشگاه‌های معتبر و یا سایت http://ketabejamkaran.ir تهیه کنند.
انتهای پیام

captcha