غافلگیری از تغییرات مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3737824
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
شرکت‌کنندگان اظهار کردند:

غافلگیری از تغییرات مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شرکت‌کنندگان در چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن، سؤالات خوب، سطح بالای شرکت‌کنندگان و تغییرات جدید را از ویژگی‌های مهم این دوره از مسابقات عنوان کردند.

اظهار نظر شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن/ سؤالات خوب،‌ سطح بالا، تغییرات جدید

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که درواقع مهمترین و معتبرترین مسابقه قرآنی کشور محسوب می‌شود با تغییرات عمده‌ای مواجه شده است و در دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت مجزا و با فاصله زمانی حداقل یک ماهه برگزار می‌شود. مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها از اوایل مهرماه در شهر اراک آغاز می‌شود و مرحله مقدماتی از 20 مرداد ماه در شهر قم آغاز شده است و تا 27 مردادماه ادامه دارد.

امیرحسین عطارزاده، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن از استان یزد پس از حضور در صحن مرحله مقدماتی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن طی گفت‌وگویی عنوان کرد: سطح مسابقات خوب است و سؤالات نسبت به سال گذشته بسیار مناسب‌تر طراحی شده بود.
وی گفت: قرار بود مرحله مقدماتی مسابقات مهرماه برگزار شود که اکثر شرکت‌کنندگان غافل‌گیر شدند و با آمادگی کمتری در مسابقات حاضر شدند و اگر زمان برگزاری را زودتر اعلام می‌کردند با آمادگی بهتری شرکت می‌کردیم.
وی افزود: روال جدید مسابقه بسیار خوب است و امیدواریم هر سال به همین نحو برگزار شود تا در شرایط بهتر متسابقان به رقابت با یکدیگر بپردازند.
اظهار نظر شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن/ سؤالات خوب،‌ سطح بالا، تغییرات جدیدمحسن محمدی، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ۲۲ سال سن دارم که طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شدم و با آمادگی کامل در این دوره شرکت کردم.
وی ادامه داد: در اولین روز از مسابقات به عنوان دومین شرکت‌کننده، محفوظاتم را ارائه کردم و امیدوارم جزء راه‌یافتگان به مرحله نهایی باشم.
حافظ کل قرآن کشورمان گفت: این مرحله از مسابقات که به صورت استودیویی برگزار می‌شود، برای حافظان قرآن برآیند خوبی داشته و باعث می‌شود، تمرکز بیشتری هنگام مسابقه داشته باشند.
اظهار نظر شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن/ سؤالات خوب،‌ سطح بالا، تغییرات جدیدمحمدرضا اکبریان، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم از اصفهان در حاشیه مرحله مقدماتی اظهار کرد: از تلاوتم در این دوره از مسابقات راضی هستم، اما به دلیل وجود فضای سنگین مسابقات ۳۰ درصد پایین تر از آنچه انتظارم بود، تلاوت داشتم اما امیدوارم وارد مرحله نهایی شوم.
وی با اشاره به اینکه ۲۱ سال سن دارد و در ۱۷ سالگی حافظ کل قرآن شده است، تصریح کرد: در مدت یکسال موفق شدم کل قرآن کریم را حفظ کنم و پس از آن برای تثبیت محفوظاتم بسیار تلاش کردم.
اکبریان گفت: رقابت‌ها در این مرحله از مسابقات بسیار قوی و در سطح بالایی هستند و از هر استان سه شرکت‌کننده عالی داریم.
وی در ادامه درباره تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات اذعان کرد: تغییرات در این دوره از مسابقات بسیار عالی است؛ چراکه با کاهش سروصدا تمرکز بیشتری هنگام مسابقه به وجود آمده که برای حافظان این شرایط مناسب‌تر است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha