جامعه پویا به سرمایه‌گذاران فرهنگی نیاز دارد
کد خبر: 3737924
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
امام جمعه زاهدان:

جامعه پویا به سرمایه‌گذاران فرهنگی نیاز دارد

گروه اجتماعی - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: یک جامعه‌ پیشرو و پویا نیازمند سرمایه گذاران فرهنگی است.

جامعه پویا به سرمایه‌گذاران فرهنگی نیاز دارد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه گذشته، 20 مرداد ماه، در اولین همایش خیرین سلامت سیستان و بلوچستان که با حضور نمایندگان و مسئولان ارشد استانی و کشوری در مجتمع سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: رکن دوم برای جامعه پیشرو برخورداری از امید است که متاسفانه در این رکن ما دچار مشکل هستیم. 

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که ایران با آن مواجه است، گفت: تحریم اقتصادی که به ایران وارد شد به ترکیه هم وارد شد اما تفاوتی که ما با آن‌ها داریم این است که دولت به آن‌ها گفت هرچه را از  دلار، ارز و طلا ذخیره دارید، به بازار بیاورید و این تحریم‌ها را از این راه از بین ببرید اما در کشور ما این اقدام صورت نگرفت. 

وظیفه ما ما نسبت به میراث و هر آنچه که دیگران برای ما گذاشته اند
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ما نسبت به میراث و هر آنچه که دیگران برای ما گذاشته اند و ما از آن استفاده می‌کنیم، وظیفه داریم که هر آنچه اکنون داریم را به درستی استفاده کنیم و برای نسل‌های دیگر هم به جای بگذاریم تا آن‌ها هم استفاده کنند.

آیت‌الله سلیمانی گفت: یکی از اقدامات پسندیده دولت راه‌اندازی طرح تحول نظام سلامت است که کار درست و به جایی بود و اگر برای آن تامین اعتبار می‌شد و پشتیبانی همه جانبه‌ای از آن صورت می‌گرفت و بدهکاری بیمارستان ها کمر آن را نمی‌شکست، قطعا شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در واقع باید اینگونه عنوان کرد که دولت دو بال داشت که یکی از این دو بال طرح تحول نظام سلامت و دیگری برجام بود که هر دوی این بال ها شکست. امام صادق(ع) فرموده‌اند که هوای خوب، آب فراوان و زمین حاصل خیز بر روی سلامت انسان تاثیرگذار است این در حالی است که در سیستان و بلوچستان با هیچ یک از این مقوله‌ها رو به رو نیستیم پس چطور می‌تواند مردمان سالمی داشته باشد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: در این میان باید به این نکته اشاره کرد که زمین این استان به اندازه‌ قابل توجهی حاصلخیز است که این حاصلخیزی اگر از سایر نقاط کشور بیشتر نباشد، قطعا کم تر هم نخواهد بود. در این باره می‌توان از این استان به عنوان سیلوی گذشته ایران بزرگ یاد کرد.

سلامت مردم در گرو هوای خوب است
وی عنوان کرد: هنگامی ما می‌توانیم سلامت مردم را تضمین کنیم که آب شرب بهداشتی و هوای خوب داشته باشیم چرا که این‌ها مقوله‌هایی است که حتی در آن زمان‌ها ائمه(ع) نیز به آن‌ها اشاره داشته‌اند. خیرین سلامت برکت بسیاری برای جامعه هستند اما در کنار خیرین سلامت باید سایر ارگان‌ها نیز در تامین آب شرب، بهداشت و... برای این استان کوشا باشند و پای کار آیند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در واقع تا بدن سالم نباشد، روح و روان هم سالم نخواهد بود، عنوان کرد: از دیرباز در سیستان و بلوچستان، با اندیشه دکتر شهریاری، ئریس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اقداماتی از جمله راه اندازی کلینیک چشم و ساخت چند بیمارستان صورت گرفت و قدم‌های خوی برداشته شد. البته نیازمندی این استان فراتر از اینگونه اقدامات است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: زیباترین مرکز درمانی مرکز درمانی است که آیت‌الله سیستانی در این استان دایر کرده و اگر بخواهیم پیشتازان خیرین سلامت را معرفی کنیم باید از مراجع تقلید یاد کرد چرا که ما شاهد تاسیس بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی در قم و آیت‌الله سیستانی در استان سیستان و بلوچستان هستیم. بنابراین ما نباید از این مقوله‌های مهم و با ارزش چشم پوشی کنیم.

انتهای پیام

captcha