خانواده در انتخاب صحیح ازدواج جوانان نقش مؤثری دارد
کد خبر: 3738041
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

خانواده در انتخاب صحیح ازدواج جوانان نقش مؤثری دارد

گروه شهرستان‌ها - فرماندار تایباد گفت: در امر ازدواج جوانان، خانواده نقش بسیار موثری دارد و اگر افکار والدین در مسیر درستی پرورش یابد، بی‌شک کمک فراوانی به جوانان در انتخاب یک زندگی ایده‌آل خواهد کرد.

خانواده در انتخاب درست ازدواج جوانان نقش موثری دارد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین شرافتی‌راد عصر یکشنبه، 21 مردادماه، در نشستی با اعضای مجمع مشورتی زنان و جوانان تایباد افزود: دین و اخلاق دو الگوی اسلامی برای ایجاد همبستگی و اتحاد خانواده بشمار می‌رود. برای نهادینه کردن ازدواج سالم نیاز مبرم به فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب است.

عدم وجود اخلاق و صداقت دو عامل اصلی در فروپاشی کانون زندگی است
وی اظهار کرد: مشکل اصلی در طلاق‌های زودهنگام و زندگی‌های نافرجام عدم وجود شناخت، اخلاق و صداقت بین همسران است. برای تشکیل یک خانواده سالم باید ازدواج آسان را ترویج داد و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی درست است.

شرافتی‌راد افزود: اولین گام در راستای این فرهنگ‌سازی انتشار مطالبی با موضوع ازدواج به موقع و آسان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه‌ الگوی اسلامی، اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان نیاز اساسی در این امر مهم است.

کم‌رنگ شدن درک متقابل در زندگی مشترک
وی با اشاره به کم‌رنگ شدن درک متقابل در زندگی مشترک تصریح کرد: امروزه مسائل اقتصادی، چشم و هم‌چشمی‌ها و مقایسه کردن زندگی خود با دیگران و همچنین از بین رفتن انعطاف‌پذیری بین همسران انسجام کانون خانواده را سست کرده است.

فرماندار تایباد با اشاره به افزایش طلاق و ایجاد رسوم غلط در این زمینه، از اجرای طرح همسان‌گزینی به عنوان روشی مناسب در انتخاب همسر برای جوانان یاد کرد و گفت: در امر ازدواج خانواده‌ها باید ابتدا وارد میدان شده و زمینه آشنایی جوانان را در فضاهای متناسب با عرف و شرع فراهم سازند.

خانواده در انتخاب درست ازدواج جوانان نقش موثری دارد

مشکلات اقتصادی تنها بخشی از دلایل فروپاشی خانواده است
وی مشکلات اقتصادی را تنها بخشی از دلایل فروپاشی خانواده دانست و گفت: در بیشتر اختلافات خانوادگی که منجر به جدایی زوجین می‌شود، کمرنگ بودن ایمان و اعتقادات مذهبی عامل این امر است زیرا در اکثر مواقع طرفین از زندگی ایده‌آل برخوردار هستند اما آرامش و آسودگی ندارند.

وی به نیاز تشکیل مجمع زنان و جوانان در شهرستان اشاره کرد و افزود: در این دو مجمع اولین اقدام شناسایی مخاطبان هدف و بررسی مشکلات آنان است. در مرحله بعد با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان بسترهای حل مشکل را فراهم کرد تا بدین وسیله نسلی موفق را پرورش داد.

خانواده در انتخاب درست ازدواج جوانان نقش موثری دارد

 انتهای پیام

captcha