کشته شدن 12 نظامی افغانستان در حمله طالبان به مرز تاجیکستان
کد خبر: 3738169
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

کشته شدن 12 نظامی افغانستان در حمله طالبان به مرز تاجیکستان

گروه بین‎الملل ـ مقامات افغانستان از کشته و زخمی شدن 16 نفر از نظامیان در حمله افراد مسلح وابسته به گروه تروریستی طالبان به گذرگاه «آی خانم» در مرز این کشور با تاجیکستان خبردادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ جواد هجری سخنگوی ولایت نخار افغانستان امروز (22 مردادماه) با اعلام این خبر تصریح کرد: در حمله شب گذشته طالبان به گذرگاه «آی خانم» در مرز این کشور با تاجیکستان 12 نفر از نیروهای امنیتی کشته و 4  نفر زخمی شدند.

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت‌های زیادی به مهاجمان مسلح تصریح کرد: به توجه به تکرار این حمله در روزهای گذشته، نیروهای پشتیبانی وهمچنین یک گروه امنیتی به فرماندهی فرمانده پلیس به منظور بررسی وضعیت محل حادثه از نزدیک به محل اعزام شده‌اند.

در همین رابطه منابع خبری از حمله روز گذشته طالبان به مقر پلیس و ساختمان‌های دولتی در غزنی در مرکز افغانستان خبر دادند که مهاجمان با کاشت تعداد زیادی مین در راه اصلی تهدید کردند، کنترل این شهر را به دست خواهند گرفت.

«محمد شریف یفتلی» رئیس ستاد ارتش افغانستان روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: دولت افغانستان ۱۰۰۰ نیروی ویژه و ۴۰۰ خودروی زرهی از «کابل» پایتخت این کشور به غزنی ارسال کرده است.

انتهای پیام
captcha