تقدیر از خانواده شهدا بخش اصلی جشنواره تولیدات استان‌ها/ سیما باید عاملی در جهت وحدت نیروهای انقلاب باشد
کد خبر: 3738175
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
علی دارابی:

تقدیر از خانواده شهدا بخش اصلی جشنواره تولیدات استان‌ها/ سیما باید عاملی در جهت وحدت نیروهای انقلاب باشد

گروه هنر ــ معاون امور استان‌های صدا و سیما در نشست خبری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها اظهار کرد: این جشنواره جدا از اهدافی که برایش به مناسبت چهل سالگی انقلاب در نظر گرفته شده است نگاه ویژه‌ای به خانواده شهدا دارد برای همین هم در آئین افتتاحیه و هم در مراسم اختتامیه از 5 خانواده شهید تجلیل به عمل خواهد آمد.

تقدیر از خانواده شهدا بخش اصلی جشنواره تولیدات استان‌ها است / سیما باید عاملی در جهت وحدت نیروهای انقلاب باشد به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها با حضور علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما امروز ۲۲ مردادماه در ساختمان اداری سازمان صدا و سیما برگزار شد. در ابتدای جلسه علی دارابی ضمن تبریک پیوند آسمانی حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: این جشنواره سوم تا پنجم شهریورماه در شهرکرد برگزار خواهد شد، اما در گام اول می‌خواهم به دلایل برگزاری این جشنواره اشاره کنم چرا که ممکن است این سوال در ذهن پیش آید چرا چنین رویدادی اساسا برگزار می‌شود.
وی افزود: دلایل برگزاری این جشنواره به چند بخش تقسیم می‌شود؛ اول اینکه می‌خواهیم به واسطه برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها این رویداد را فراگیر کنیم تا همه بتوانند کار‌های خود را به‌نوعی در رسانه ملی به نمایش درآورده و امکانات رقابت آن‌ها را فراهم کنند. مطلب دوم اینکه برنامه‌سازان با حضور در این رویداد شرایطی برایشان پیش می‌آید تا امکان رقابت داشته باشند این امکان رقابت سالانه مطمئنا باعث بالا رفتن کیفیت آثار قرار خواهد گرفت. نکته دیگر اینکه برگزاری چنین رویدادی باعث می‌شود تا امکانات سخت افزاری بیشتر در اختیار استان‌ها قرار گیرد به ویژه استان‌هایی که به لحاظ امکانات در سختی به سر می‌برند.
دارابی تاکید کرد: تولیداتی که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند حتما باید از شبکه‌های سیما پخش شده باشد در ضمن باید امتیاز لازم را که از سوی هیئت داوران تعیین شده آثار مربوطه دارا باشد. یعنی از ۱۰۰ امتیاز ممکن حداقل ۷۵ امتیاز داشته باشد. کار داوری بخش‌های مختلف این جشنواره را ۱۲۸ نفر از کارشناسان خبره رسانه در مدت ۶۰ روز انجام داده اند.
معاون امور استان‌های سیما با تاکید بر این امر که جشنواره مورد نظر نباید آثارش جشنواره‌پسند باشد گفت: برخی مواقع این تصور پیش می‌آید که کار‌های جشنواره‌ای آثاری بی‌مخاطب هستند برای همین تلاش کردیم تولیداتی که در رویداد مورد نظر ما حضور دارند مورد قبول تمامی اقشار جامعه باشد تا تاثیرگذاری آن نیز مطلوب نظر باشد. بحث دیگر عدالت محوری در حوزه رسانه است چرا که اگر بخواهیم تمرکز برنامه‌هایمان تنها در تهران باشد به نوعی عدالت رسانه‌ای رعایت نشده است برای همین برگزاری جشنواره در شهرکرد تلاشی است برای برقراری عدالت رسانه‌ای.
وی متذکر شد: در هر دوره یک استان میزبان جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها است این رویداد باعث می‌شود تا استان مربوطه یک ماه در مرکز توجه شبکه‌های مختلف سیما باشد در حقیقت مسئله به نوعی تبلیغی است تا ظرفیت‌های استان از تمامی لحاظ برای یک ماه در معرض دید مردم در سراسر کشور قرار گیرد. همچنین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها باعث می‌شود تا مسئولان استان‌های که میزبان جشنواره هستند حرف‌های خود را در خصوص تلاش‌های که انجام داده‌اند بزنند.
دارابی تاکید کرد: مزیت دیگری که برای جشنواره قائل هستم تکریم خانواده شهدا در این رویداد است همچنین معرفی مشاهیر هر استان امتیازی است که به واسطه این جشنواره به دست می‌آید. در همین رابطه لازم است از استانداری تمامی استان‌های که میزبان بیست‌و‌یکمین دوره جشنواره بوده‌اند تشکر کنم که ما را در برگزاری این رویداد یاری رساندند.
وی با بیان اینکه شعار جشنواره امسال همسو با چهل سالگی انقلاب اسلامی است گفت: امسال مصادف است با چهل سالگی انقلاب اسلامی است برای همین شعار ما در جشنواره بیست و یکم شبکه‌های استانی چهل سالگی پایداری و پیشرفت است.
معاون امور استان‌های صدا و سیما با تاکید بر این مهم که در آئین افتتاحیه و اختتامیه خانواده شهدا جایگاهی ویژه دارند اظهار کرد: هم در مراسم افتتاحیه و هم در آئین اختتامیه از ۵ خانواده شهید تجلیل خواهد شد البته تقدیر از ۴ تن از مدیران سیمای مراکز نیز بخشی دیگری از تقدیر‌های جشنواره را در برمی‌گیرد. همچنین به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی از ۶ نفر از فعالان انقلاب تجلیل خواهد شد.
دارابی درباره آثار رسیده به جشنواره چنین توضیح داد: استقبالی که از بیست و یکمین دوره جشنواره شد بسیار خیره کننده بود چرا که تعداد آثار به ۵ برابر دوره قبل رسیده بود. از میان آثار رسیده ۲ هزار و ۶۳۲ اثر به مرحله داوری رسیدند که از این تعداد ۲۱۸ اثر در حوزه آثار مربوط به سیما، ۲۱۷ اثر در حوزه صدا، ۷۲۳ اثر در عرصه فضای مجازی، هزار و ۸۰۹ اثر در عرصه خبر، ۲۲۰ کار در عرصه شعر و موسیقی و ۱۶۵ اثر در عرصه پژوهش است.
وی یادآور شد: شاید این سوال در ذهن پیش آید دلیل این رشد ۵ برابری چیست؟ نکته اول اینکه تولیدات استانی امسال افزایش خوبی پیدا کرده است همچنین تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان با امیدواری بیشتری دست به تولید می‌زنند گواه این ادعا نیز ۵۰ اثر فاخری است که در مراکز استان‌ها تولید شده و در جشنواره بین المللی نیز به نمایش درآمده است. عامل دیگر رقابتی شدن جشنواره است و در انتها تسهیلاتی که برای مراکز استان‌ها از سوی صدا و سیما فراهم شده دلیلی برای بالا رفتن کمی و کیفی تولیدات است.
دارابی تاکید کرد: در جشنواره این دوره بازار تولیدات آثار استان‌ها برای اولین بار برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه‌های مختلفی در سطح استان چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته در ایام برگزاری جشنواره برگزار خواهد شد. البته زمان برگزاری این رویداد سه روز است، اما ویژه برنامه‌ها برای یک هفته در نظر گرفته شده است.
معاون امور استان‌های صدا و سیما تاکید کرد: جشنواره امسال همزمان با هفته دولت است برای همین می‌خواهیم به واسطه این رویداد عاملی باشیم تا وحدت بین نیرو‌های انقلاب بیشتر شود برای همین دو برنامه با عنوان‌های (با وزرا و مسئولان) و (کارنامه) تولید شده که در آن تمام وزرای که ابتدای انقلاب سرکار بوده‌اند فرصت پیدا می‌کنند تا حرف‌های خود را در رسانه ملی بزنند همچنین جدا از وزرا دیگر مسئولان دولت هم این امکان برایشان فراهم خواهد شد.
وی در پایان تاکید کرد: مراکز استان‌ها تاکید ویژه‌ای بر امر تولید دارند برای همین سریال فاخر در مراکز استان‌ها تولید شده که تا سال آینده همه این آثار آماده پخش خواهد شد.

 
گزارش از داود کنشلو

انتهای پیام
captcha