تعداد موسسات قرآنی استان مرکزی در پنج‌ماه نخست سال جاری، 61 مورد بوده است
کد خبر: 3738225
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

تعداد موسسات قرآنی استان مرکزی در پنج‌ماه نخست سال جاری، 61 مورد بوده است

گروه فرهنگی – محسن شریفی گفت: در پنج ماه نخست سال جاری تعداد فضای فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی، 73 مورد و تعداد موسسات قرآن و عترت 61 مورد بوده است.

در پنج‌ماه نخست سال جاری تعداد موسسات قرآن و عترت استان، 61 مورد بوده است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن شریفی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی صبح امروز 22 مرداد‌ماه با حضور در سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی در سال 97 که در استانداری مرکزی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: در حوزه سمعی و بصری از رشد 680 درصدی در سال 96 نسبت به سال 95 برخوردار هستیم.
وی ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب با 300 درصد و همچنین در حوزه مساجد قرآن و عترت و کتاب‌های قرآنی با 66 درصد رشد مواجه بوده‌ایم.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پنج ماه نخست سال جاری با رشد 16 درصد، افزایش کتابخانه‌های کانون‌های مساجد با رشد 7 درصد و همچنین حمایت ازصنایع تربیتی و افزایش حافظان قرآنی با 5 درصد رشد مواجه بوده است.
شریفی بیان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری تعداد فضای فرهنگی و کتابخانه‌های عمومی 73 مورد و تعداد موسسات قرآن و عترت 61 مورد بوده است.
وی به برگزاری برنامه‌هایی از قبیل پنجمین جشنواره مد و لباس ایرانی، اولین نمایشگاه قرآن و عترت و تئاتر قرآنی و تکریم شهدای قرآنی، همایش تقدیر از خادمان و مقام‌آوران قرآنی 21 خادم، رونمایی از پوستر جشنواره رضوی و... اشاره کرد.
به گزارش ایکنا؛ زهرا فرجی، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این نشست به ارائه گزارش پرداخت و افزود: در راستای ارتقای جایگاه مدیریتی زنان در سطح استان و با توجه به سیاست دولت مبنی بر ضرورت اختصاص 30 درصد پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی به بانوان پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: اجرای طرح تاب‌آورری اجتماعی جوامع محلی با محوریت زنان در دو سال گذشته در استان به عنوان پایلوت طرح انجام می‌دهد و در سال گذشته 500 نفر از زنان آسیب‌دیده اجتماعی استان مرکزی در سطح 12 شهرستان و امسال 8 شهرستان بیش از 600 نفر از بانوان مخاطب در طرح هستند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: در اجرای طرح تاب‌آورری اجتماعی جوامع محلی با محوریت زنان سال گذشته 15 و امسال 20 تسهیل‌گر استانی و محلی تربیت شده است و در سطح استان در حال برگزاری این طرح می‌باشند.
فرجی بیان کرد:در سال جاری دو طرح تاب‌آوری اجتماعی با محوریت زنان و همچنین تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در دست اقدام است.
وی اظهار کرد: طرح افزایش نشاط اجتماعی زنان به عنوان یکی از طرح‌های دفتر امور بانوان وخانواده استانداری مرکزی است که در حال حاضر در 48 منطقه در کل استان در 12 شهرستان در حال اجراست.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی زنان نیز از شهریور‌ماه آغاز می‌شود.
فرجی گفت: در چهارم شهریورماه سال جاری به مدت سه روز با حضور 110 آقا و خانم علاقه‌مند به توسعه کسب و کار خانگی کارگاه‌های گروهی و مشاوره با همکاری شرکت شهرک‌ها در اراک برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha