فعالیت‌های جهاددانشگاهی؛ نمود عینی مدیریت جهادی است
کد خبر: 3738292
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

فعالیت‌های جهاددانشگاهی؛ نمود عینی مدیریت جهادی است

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی البرز با تاکید بر اینکه این نهاد عمومی در خدمت‌رسانی به مردم، توفیقات ارزنده داشته است، گفت: فعالیت‌های جهاددانشگاهی، نمود عینی مدیریت جهادی است.

فعالیت‌های جهاددانشگاهی؛ نمود عینی مدیریت جهادی است

به گزارش ایکنا از البرز، سیدعلی اکبر هاشمی‌راد، 22 مرداد در جلسه بازدید رئیس ستاد اقامه نماز البرز از جهاد‌دانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی واحد استان البرز در سال 92 و با ادغام واحد خوارزمی و هنر کار خود را با چهار معاونت فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و تجاری‌سازی و اشتغال آغاز کرد.
وی در ادامه به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها معاونت فرهنگی اقدامات خود را در داخل و خارج از دانشگاه‌های استان پیگیری کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی استان البرز با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه، گفت: برگزاری همایش ملی نقش سبک زندگی در اقتصاد مقاومتی، اتاق فکر راهکارهای عملیاتی شدن ایده‌های خوب در جامعه، جشنواره‌های فرهنگی و ملی ویژه دانشجویان، برنامه‌های مربوط به فرهنگ‌سازی در اقتصاددانش‌بنیان، برگزاری مناظرات دانشجویی در سطح استان، برگزاری جشنواره بهار و سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگ دانشگاهی از جمله این اقدامات است.
این مسئول با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در استان البرز خاطرنشان کرد: تداوم فعالیت این دو رسانه، از نگاه فرهنگی جهاددانشگاهی به امور حکایت دارد.
رئیس جهاددانشگاهی استان البرز ادامه داد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) نیز یکی دیگر از مراکزی است که در حوزه معاونت فرهنگی و در استان البرز مشغول به فعالیت است.
وی در ادامه به فعالیت معاونت آموزشی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: این معاونت عمده فعالیت خود را در دو حوزه آموزش‌های کوتاه مدت و آموزش‌های تخصصی کارکنان دولت و همچنین آموزش‌های بلند مدت پیگیری می‌کند.
رئیس جهاددانشگاهی البرز بیان کرد: در آموزش‌ کارکنان دولت، با مجوزی که از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داریم کار خود را پیگیری می‌کنیم و حوزه دوم را در قالب مرکز علمی کاربردی که عمده تمرکز آن بر روی هنر و مدیریت است ادامه می‌دهیم.
این مسئول در ادامه به فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز اشاره و اعلام کرد: این معاونت تمام فعالیت‌های خود را در سه گروه آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی و مطالعات شهری پیگیری می‌کند.
هاشمی‌راد به فعالیت‌های گروه علوم شناختی اشاره کرد و گفت: تمرکز این گروه در حوزه روانشناسی است و بر این مبنا طرح‌هایی همچون تعیین میزان شادکامی مردم البرز را در دستور کار دارد.
وی به گروه مطالعات شهری اشاره و خاطرنشان کرد: با داشتن این سه گروه، طبق برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی، جهاد البرز باید تا پایان سال 1400 به قطب و مرجع علوم انسانی در استان تبدیل شود و بتواند در حوزه آسیب‌های اجتماعی راهکارهای خوبی را رقم بزند.
رئیس جهاددانشگاهی همچنین از راه‌اندازی پژوهشکده علوم اجتماعی و شهری در استان البرز تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به مغفول ماندن این حوزه و توانایی جهاددانشگاهی البرز در علوم انسانی، راه‌اندازی این پژوهشکده به طور پیگیری می‌شود.
هاشمی‌راد به فعالیت شعبه البرز بانک خون بندناف پژوهشکده رویان اشاره و افزود: مرکز بانک خون بندناف کرج باعث شده شهروندان متقاضی به تهران سفر نکنند.
انتهای پیام./

 

captcha