طالقان؛ شهرستانی با ۸۰ روستا و تنها ۶ روحانی
کد خبر: 3738327
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱

طالقان؛ شهرستانی با ۸۰ روستا و تنها ۶ روحانی

گروه معارف - رئیس ستاد اقامه نماز البرز از کمبود روحانی در این استان خبرداد و گفت: شهرستان طالقان با داشتن ۸۰ روستا فقط، ۶ روحانی دارد که این کمبود قطعا روند توسعه و ترویج فرهنگ نماز را با مشکل مواجه می‌کند.

طالقان فقط 6 روحانی دارد

حجت الاسلام سیدعلی اکبر موسوی در گفت وگو با ایکنا از البرز، به کمبود روحانی در شهرستان‌های البرز، اشاره و اظهارکرد: متاسفانه در ادارات، کارخانه‌ها و مساجد شهرستان‌های البرز برای اقامه نماز کمبود روحانی داریم.
وی افزود: به عنوان مثال شهرستان طالقان با داشتن ۸۰ روستا فقط، ۶ روحانی دارد که این کمبود قطعا روند توسعه و ترویج فرهنگ نماز را با مشکل مواجه می‌کند.
این مسئول در ادامه به تعداد مدارس البرز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این استان، دو هزار و ۱۸۴ مدرسه دارد که به دلیل کمبود روحانی فقط در ۳۰۰ مدرسه اقامه نماز با حضور روحانیون برگزار می‌شود.
موسوی تصریح کرد: کمبود روحانی درالبرز باعث شده که بسیاری از مساجد این استان برای اقامه نماز ظهر روحانی نداشته باشند و هم چنین در حال حاضر ۹۰ درصد کارخانه‌های البرز روحانی ندارند.
رئیس ستاد اقامه نماز البرز با اشاره به تعداد روحانیون استان، گفت: البرز با داشتن ۱۱۰۰ مسجد، دو هزار و ۱۸۴ مدرسه، هزارکارخانه و ۵۰۰ اداره کل فقط دو هزار روحانی دارد.
انتهای پیام.

captcha