شهید حججی بالاترین حجت‌ها است/ قدردان جانفشانی‌ها باشیم
کد خبر: 3738370
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

شهید حججی بالاترین حجت‌ها است/ قدردان جانفشانی‌ها باشیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس حوزه و دانشگاه ضمن اشاره به عظمت شهید حججی، گفت: شهدا حجت خدا روی زمین هستند و شهید حججی حجتی بالاتر از همه حجت‌ها است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ رسول باقری، کارشناس حوزه و دانشگاه، روز گذشته، 22 مرداد در مراسم سالروز شهادت شهید محسن حججی و یادواره شهدای بافران گفت: در زمان حیات رسول خدا(ص)، خانواده‌ای تشکیل شد که دو عضو مهم آن را علی(ع) و فاطمه زهرا(س) تشکیل می‌داد و این خانواده مقدس از هر نگاه برای مسلمانان الگو و نمونه هستند.

وی افزود: قناعت ورزیدن و از شوهر تقاضای نابجا نکردن، احترام متقابل، کمک کردن به یکدیگر در کارهای دنیا و آخرت، ارضای عاطفی همسر، کمک و یاری همسر، تربیت فرزند و ... از عمده‌ترین شاخصه‌هایی است که در زندگی این دو بزرگوار به چشم می‌خورد.

این کارشناس حوزه بیان کرد: در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قوی‌تر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند، این همان تربیت اسلامی است. این همان دامان پاک و مطهر و نورانی فاطمه زهرا(س) است.

حجت‌الاسلام باقری ضمن اشاره به عظمت شهید حججی، گفت: شهدا حجت خدا روی زمین هستند و شهید حججی حجتی بالاتر از همه حجت‌ها است.

وی ادامه داد: اگر سر امام حسین(ع) بریده شد به‌دلیل بی‌بصیرتی دستگاه حکومت بود، اما افتخار ما کربلایی بودن ماست و اگر فرمان رهبر انقلاب نبود؛ در مقابل خوارج زمان شرمسار می‌شدیم و شاهد نابودی حرمین اهل بیت(ع) بودیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند دین خود را با شهدا تبلیغ می‌کند و یاد و سیره شهدا به این وسیله زنده نگه داشته شده و با این کار آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام باقری هیچ جایی در دنیا وجود ندارد که پس از گذشت سال‌ها از یک جنگ باز هم مردم عاشقانه به استقبال شهدای گمنام و شهدای تفحص شده بشتابند و این امر دلیلی جز پیروی از قیام عاشورا ندارد.

وی اضافه کرد: دشمنان تلاش می‌کنند فرهنگ شهادت‌طلبی را از ما بگیرند درحالی‌که جوانان ما مصمم‌تر از گذشته از ارزش‌های اسلام دفاع می‌کنند که نمونه آن شهدای‌ مدافع‌ حرم هستند.

وی افزود: باید وحدت خود را حفظ کنیم و قدردان جانفشانی شهدا باشیم که برای دفاع از دین و مهین اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام باقری همچنین در حاشیه این مراسم به بدعهدی آمریکا نسبت به توافق برجام نیز اشاره کرد و افزود: بدعهدی از همان ابتدا مشخص بود چرا که مقام معظم رهبری آن را پیش‌بینی کرده و گفته بودند من به این توافق خوشبین نیستم و فراموش نکنیم که انگلیس و فرانسه و آلمان هم در جبهه آمریکا قرار دارند و اعتماد به آن‌ها نیز سخت است.

مراسم یادواره شهدای گمنام بافران و سالروز شهادت شهید محسن حججی توسط حوزه شهید مطهری نایین به همت ستاد برگزاری یادواره شهدای گمنام در جوار بقعه شهدای گمنام حسینیه این شهر برگزار و مدیحه‌سرایی، اهدای جوایز به فعالان سرود در پایگاه‌های بسیج از برنامه‌های این مراسم بود.

حمیدرضا پوربافرانی

انتهای پیام

captcha