تقرب به درگاه الهی از مهم‌ترین آثار انفاق است
کد خبر: 3738381
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

تقرب به درگاه الهی از مهم‌ترین آثار انفاق است

گروه معارف- کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: طهارت نفس و تقرب به درگاه الهی از مهم‌ترین آثار انفاق است.

تقرب به درگاه الهی از مهم‌ترین آثار انفاق استتقرب به درگاه الهی از مهم‌ترین آثار انفاق است
به گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام قربانعلی نجفی کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره در جمع نماز گزاران مسجد جامع این شهرستان با اشاره به اینکه انفاق یکی از کارهای پسندیده در اسلام است، عنوان کرد: هر آن چیزی که مطلوب، مورد پسند و مفید فایده باشد، خیر است و در هنگام بخشش باید چیزی را بخشید که خیر باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید از بهترین‌ها انفاق شود، تصریح کرد: انفاق کننده باید تنها در راه خدا و بدون منت و بدون ریا انفاق کند.
حجت‌الاسلام نجفی در ادامه با اشاره به آثار و برکات انفاق، تصریح کرد: تزکیه و طهارت نفس، آرامش روحی در دنیا و آخرت، جبران و افزایش مال، تقرب به خداوند و برتری مقام، امنیت اجتماعی، رحمت و بخشش الهی و پاداش اخروی و فرجام نیک از جمله آثار بیشمار انفاق در راه خدا است.
کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره یادآور شد: کم‌ترین میزان انفاق در پرونده اعمال انسان نوشته می‌شود تا خداوند وی را بهتر از آنچه که بخشیده است، پاداش دهد.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم نیز بر انفاق تاکید ویژه شده است،ادامه داد: خداوند متعال در آیه 261 سوره بقره مى‌فرماید: «مَثَلُ الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِی سَبِیلِ اللهِ کَمَثَلِ حَبَّة أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِى کُلِّ سُنْبُلَة مِّائَةُ حَبَّة وَاللهُ یُضَاعِفُ لِمَنْ یَشَاءُ وَاللهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ» ؛«کسانى که اموال خود را در راه خدا انفاق مى کنند، همانند بذرى هستند که هفت خوشه برویاند، که در هر خوشه یکصد دانه باشد و خداوند آن را براى هر کس بخواهد دو یا چند برابر می‌کند و لطف خدا گسترده و او به همه چیز داناست».
انتهای پیام
captcha