مددجوی البرزی حافظ کل قرآن‌ شد
کد خبر: 3738397
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

مددجوی البرزی حافظ کل قرآن‌ شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- دختر مددجوی البرزی با تلاش و حمایت کمیته امداد، حافظ کل قرآن‌ کریم شد.

مددجوی البرزی حافظ کل قرآن‌کریم شد

به گزارش ایکنا از البرز، دختر مددجوی روستایی ساکن توابع شهرستان ساوجبلاغ بابیان اینکه خانواده او مدت ۱۵ سال است که از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، اظهارکرد: پدرم به دلیل از کارافتادگی و بیماری عصبی ناشی از صدمات سال‌های جنگ تحمیلی، توان تأمین مخارج زندگی خانواده هشت نفره ما را نداشت و ناگزیر با مراجعه به کمیته امداد از این نهاد مدد گرفت.
وی افزود: ما از نعمت زمین کشاورزی در روستا بی‌بهره بودیم، بنابراین با کارکردن در مزرعه و باغ‌های دیگران و همچنین حمایت‌های کمیته امداد امرار معاش می‌کردیم.
وی گفت: ما زندگی سخت و پرمشقتی را گذراندیم. من فرزند آخر و ششم خانواده بودم و همواره علاقه‌مند به درس خواندن، لذا با تلاش زیاد در راه رسیدن به هدفم با مشکلات پیش رو مبارزه کردم. پس از پایان مقطع متوسطه در رشته صنایع غذایی دانشگاه پیام‌نور پذیرفته شدم و با حمایت کمیته امداد موفق به دریافت مدرک کارشناسی شدم.
دختر مددجوی نخبه با اشاره به اینکه در سال ۹۰ حفظ قرآن را آغاز کرده است گفت: مسافت روستای محل سکونت من تا شهر هشتگرد طولانی است و من به دلیل عدم تمکّن مالی در تأمین هزینه ایاب و ذهاب برای شرکت در کلاس‌های حفظ قرآن دچار مشکل شدم ولی ناامیدی را جواب کردم و در منزل قرآن می‌خواندم و تمرین می‌کردم. هفته‌ای یک‌بار نیز به دارالقرآن هشتگرد می‌رفتم و برای رفع ایراد و اشکال در محفوظات از مربیان بهره می‌بردم.
وی ادامه داد: دوستانم در کلاس‌های صوت و لحن شرکت می‌کردند ولی من در منزل و با حداقل امکانات با لطف و یاری خدا توانستم علاوه بر نگهداری از پدر و مادر و کمک به برادرم در کار کشاورزی حافظ کل قرآن شوم.
این حافظ قرآن ابرازکرد: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در مسابقات کشوری قرآن و عترت نفر برگزیده و در سال ۹۷ نیز در بخش حفظ موضوعی در استان البرز مقام اول را کسب کردم.
انتهای پیام./

captcha