هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، ترویج فرهنگ قرآن است
کد خبر: 3738398
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، ترویج فرهنگ قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در حمایت از ترویج فرهنگ قرآن سعی می‌کنیم. اگر نتوانیم برنامه‌ها را حول محور ترویج فرهنگ قرآن پیش ببریم به اعتقاد بنده در برگزاری مسابقات موفق نبودیم هر چند که نحوه برگزاری مسابقات همچون میزبانی مورد تحسین دیگران باشد.

هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، ترویج فرهنگ قرآن است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در جلسه دیدار با علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، بختیاری فرماندار اراک، اعضای شورای اسلامی شهر اراک، حجت‌الاسلام سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد گفت: دیدار چهره به چهره قاریان و حافظان بنام کشور با قرآنیان استان از جمله اهداف مهم برگزاری مسابقات قرآن به میزبانی استان مرکزی است.

برپایی 45 محفل انس با قرآن در سطح استان مرکزی
وی تصریح کرد: محافل انس با قرآن در راستای برگزاری مسابقات قرآن اوقاف از نیمه دوم مرداد‌ماه آغاز شده و تا پایان مسابقات با برگزاری 45 محفل در سطح استان ادامه دارد. علاوه بر محافل نشست‌های تخصصی با مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی استان برگزار می‌شود.
دلاوری اضافه کرد: در حمایت از ترویج فرهنگ قرآن در جامعه تمام سعی خود را به کار خواهیم گرفت. اگر نتوانیم برنامه‌ها را حول محور تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن پیش بریم به اعتقاد بنده در برگزاری مسابقات موفق نبودیم هرچند که نحوه برگزاری مسابقات همچون میزبانی مورد تحسین دیگران باشد.
مدیر کل اوقاف اساس کار قرآن را وحدت رویه، همدلی و اتحاد بین دستگاه‌های استان خواند و بیان کرد: ایجاد انگیزه برای حضور نونهالان در مراکز قرآنی یکی از اهدافی است که دنبال می‌شود. استان مرکزی از پتانسیل بزرگ قرآنی برخوردار است که می‌تواند پایلوت و خط مشی بسیاری از فعالیت‌ها در سطح کشور باشد.

استان مرکزی، الگوی فرهنگی سایر استان‌ها
حجت‌الاسلام دلاوری با اشاره به عقد تفاهم‌نامه اوقاف با زندان‌های استان، افزود: 5 سال گذشته وقتی تفاهم‌نامه منعقد شد تنها 20 نفر در طرح حفظ قرآن شرکت داشتند اما امروز به برکت قران شاهدیم 500 نفر رحل‌نشین هستند. استان مرکزی در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی اجتماعی الگویی برای سایر استان‌هاست.
وی ادامه داد: ستاد عالی مسابقات از استان مرکزی به واسطه فعالیت‌های بسیار خوب انتظار ویژه‌ای دارد. استان رجال سیاسی، مذهبی، اجتماعی، علمی را تربیت کرده است، یک چهارم مشاهیر کشور به استان مرکزی تعلق دارد که اغلب آنان همچون پروفسور حسابی، امیرکبیر و ... با کلام وحی مؤانست داشتند.

چهره‌های قرآنی استان مرکزی معرفی شوند
به گزارش ایکنا، حسین بختیاری، فرماندار اراک هم در این جلسه گفت: استان مرکزی در عرصه علمی، ادب و هنر و ... پیشگام است، بسیاری از مشاهیر بزرگ کشور از این استان برخاسته‌اند، از فرصت مسابقات قرآن می‌توان برای معرفی چهره‌های قرآنی استان استفاده کرد.
وی اضافه کرد: فرمانداری اراک تمام تلاش خود را برای برگزاری مسابقه‌ای در شأن قرآن، مردم استان و جامعه قرآنی شهر به کار می‌گیرد. جلسات از این پس به صورت منظم در فرمانداری برگزار می‌شود. حضور دهیاران، اعضای شورای شهر و روستاها، سمن‌های مرتبط، بخشداران و .. در جلسات الزامی است.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی، گفت: دنیای تبلیغات حرف اول را می‌زند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تقسیم کار شود. دستگاه‌ها در حوزه تبلیغات مسابقات قرآن و ترویج این فرهنگ الهی پابکار باشند.
مبلغان در ماه محرم، مسابقات قرآن را تبلیغ کنند
وی بابیان اینکه مسابقات در ایام محرم است و باید فضای مسابقات محرمی باشد، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن محرم 2 هزار مبلغ در شهرها و روستاهای استان فعالیت دارند که می‌توانند در تبلیغات مسابقات قرآن مؤثر عمل کنند.
حاجی‌پور ادامه داد: برپایی محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت در مساجد و پارک‌ها به ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی کمک می کند.حوزه‌های علمیه، مدارس، اماکن مذهبی و ... از دیگر مکان‌های فعالیت‌های قرآنی هستند.
به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی، گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار است که این ایام بهترین فرصت برای معرفی است. باید از این فرصت برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در خانواده‌ها استفاده کرد.
وی مسابقات قرآن را المپیک قرآنی دانست و اظهار کرد: مسابقات در سطح بسیار گسترده برگزار می‌شود که باید از لحظه به لحظه مسابقات برای تبلیغ مبانی قرآنی بهره جست.
سرلکیان عید سعید غدیر‌خم را یکی از فرصت‌های طلایی تبلیغ مسابقات و اشاعه فرهنگ دینی قرآنی خواند و تصریح کرد: گردهمایی جامعه روحانی و مداحان از دیگر فرصت‌های مورد استفاده است. مؤسسات قرآنی و هیئات مذهبی می‌توانند در این ایام نقش‌آفرین باشند.
به گزارش ایکنا، علیرضا مرادی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اراک، گفت: ماموریت‌سازی سخت نیست آنچه مهم است اجرای مأموریت‌هاست که همه افراد به موقع وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات قرآن نیاز به مردان عملیاتی دارد و با حرف و حدیث کار درست نمی‌شود، اظهار کرد: اوقاف باید در اجرای این مأموریت مهم بی‌گدار به آب نزند، چراکه در یکی از استان‌ها مسابقات قرآن با 900 میلیون تومان بدهی به پایان رسید و کسی عهده‌دار پرداخت نشد.
مرادی با اشاره به اینکه قرآن خط مشی واحد همه جناح‌هاست و چپ و راست نمی‌شناسد، گفت: در سخنرانی کردن کار سخت نیست و همه هستند آنچه می‌ماند اجراست که همه باید مجدانه بدوَند؛ چراکه ممکن است همه افراد در مرحله اجرا مرد عمل نباشند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha