آشنایی با کانون «فاطمه‌الزهراء» میاندوآب
کد خبر: 3738513
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

آشنایی با کانون «فاطمه‌الزهراء» میاندوآب

گروه فعالیت‌های قرآنی - کانون فرهنگی و هنری فاطمه‌الزهراء پنجمین کانون آذربایجان غربی بوده که در سال ۱۳۷۲ در مسجد فاطمه‌الزهراء شهر چهاربرج میاندوآب تشکیل یافته و شاید بتوان گفت: همواره به عنوان یکی از کانون‌های موفق استان بوده است.

آشنایی با یکی از کانونهای موفق فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم شاهدی، مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه‌الزهراء چهاربرج میاندوآب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه موفقیت علمی خود را مدیون حضور در این کانون می‌داند، بیان کرد: کانون فرهنگی و هنری فاطمه‌الزهراء همواره یکی از کانون‌های فعال و موفق استان در عرصه قرآنی، فرهنگی و ورزشی بوده است.
وی ادامه داد: یکی از امتیازات اساسی کانون فاطمه‌الزهراء، انسجام گروههای ارزشی، متدین و متعهد بوده که موجب فعالتر شدن کانون و همچنین جذب حداکثر جوانان به این مرکز فرهنگی را فراهم نموده‌است.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی خاطرنشان کرد: در این کانون بیش از 50 طلبه در لباس مقدس روحانیت عضو بوده‌اند و هم اکنون نیز در سنگر فرهنگی مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می‌باشند.
وی بااشاره به اینکه ده‌ها نفر از کودکان و نوجوانان این شهرستان در کانون فاطمه‌الزهراء فعال بوده‌اند، تصریح کرد: امروز این کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف علمی و مناصب کشوری و شهرستانی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.
مدیر کانون فرهنگی و هنری فاطمه‌الزهراء چهاربرج میاندوآب بابیان اینکه این کانون فعالیت خود را از سال 72 آغاز نموده و همچنان نیز خدمتگزار نسل‌های متعدد جامعه خواهد بود، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های کانون فاطمه‌الزهراء، احساس مسئولیت نسبت به آسیب‌های اجتماعی بوده که با تشکیل گروه‌های هنری نسبت به پوشش و پشتیبانی از مراسم عروسی اعضای ارزشی کانون پرداخته‌ایم و با اجرای این گونه برنامه‌ها توانسته‌ایم از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
وی افزود: یکی دیگر از نکاتی که در این کانون بسیار مورد توجه می‌باشد توجه نسبت به مسائل علمی و پیشرفت علمی اعضای کانون بوده که همواره سعی شده کودکان و نوحوانانی که در این کانون فعالیت داشته‌اند در مقاطع علمی پیشرفت کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین شاهدی گفت: اعضای این کانون نیز همواره اذعان داشته‌اند که دلیل موفقیتشان حضور در کانون فاطمه‌الزهراء و عضویت در این مرکز مقدس بوده که سبب انگیزه بیشتر آنان برای ادامه تحصیل و حضور در سنگرهای علمی بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط امروز و اقتضائات زمان و مکان با گذشته بسیار تفاوت دارد و امروزه جوانان در شبکه‌های مجازی حضور مداوم دارند به همین دلیل روش تبلیغ دین نیز بایستی با شیوه‌های قدیمی متفاوت باشد و فلسفه تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز این بوده تا با ابزارهای جدید متناسب با نیازهای جوانان حرکت کند و کانون فاطمه‌الزهراء در شبکه‌های مجازی نیز فعال بوده و با ابزار جدید در خدمت اعضای کانون می‌باشد.
لازم به ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین رحیم شاهدی هم‌اکنون یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز بوده و مسئولیت نهاد رهبری این دانشگاه نیز برعهده ایشان می‌باشد.
گفتنی است، کانون فرهنگی و هنری فاطمه‌الزهراء چهاربرج میاندوآب 7 بار به عنوان کانون برتر استانی مورد تقدیر قرار گرفته‌است و این کانون دارای کتابخانه فعال و مجهز به کتابهای بسیار مفیدی می‌باشد.

آشنایی با یکی از کانونهای موفق فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربیآشنایی با یکی از کانونهای موفق فرهنگی‌هنری مساجد آذربایجان غربی
انتهای پیام

captcha