زائرسراهای ارزان‌قیمت به صنعت هتلداری ضربه می‌زند
کد خبر: 3738530
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

زائرسراهای ارزان‌قیمت به صنعت هتلداری ضربه می‌زند

گروه اجتماعی - رئیس اتحادیه هتلداران مشهد با اشاره به اینکه ارزان‌قیمت ساختن اقامتگاه موضوع مبهمی است که به صنعت هتلداری ضربه می‌زند، عنوان کرد: ساخت و نگهداری اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت امکان‌پذیر نیست چراکه برای ساخت یک اقامتگاه باید همه جوانب را در نظر گرفت. ممکن است تزیئنات کم شود ولی ارزان ساختن و نگهداری ارزان امکان‌پذیر نیست.

زائرسراهای ارزان قیمت به صنعت هتلداری ضربه می‌زند
محمد قانعی، رئیس اتحادیه هتلداران مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: همه شهر به لحاظ مکان‌های اقامتی تحت نظر اتحادیه هتلداران است. متأسفانه این موضوع که وجود زائرسراهای ارزان قیمت به اقتصاد هتلداران ضربه می‌زند، چالش برانگیز بوده و ما آن زمان چندین جلسه با مسئولان مختلف داشتیم ولی به درستی در این زمینه توجیه نشدند. 

ارزان قیمت ساختن اقامتگاه موضوع مبهمی است
قانعی با اشاره به اینکه ارزان‌قیمت ساختن اقامتگاه موضوع مبهمی است، عنوان کرد: زیرا ساخت و نگهداری اقامتگاه‌ها ارزان‌قیمت امکان‌پذیر نیست چراکه زائرسراها باید سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی داشته باشد. در حقیقت الزاماتی مانند یخچال و تلویزیون جزو ملزومات یک اتاق اقامتی است. برای ساخت یک اقامتگاه باید همه جوانب را در نظر گرفت. ممکن است تزیئنات کم شود ولی ارزان ساخت و نگهداری ارزان امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 یا 6 سال است که هتل‌ها صدرصد پر نشده و ظرفیت آن در حد 60 یا 70 درصد تکمیل می شود؛ بنابراین وقتی مکان آماده داریم چرا زائرسرای ارزان قیمت ساخته شود؟

قانعی با اشاره به اینکه اگر واقعا گردشگر به مشهد بیاید و ارتباط با سایر کشورها صورت گیرد، ما باز هم نیازمند هتل‌های بیشتری هستیم، اظهار کرد: کسی که تصمیم می‌گیرد هتلی را تأسیس کند، کلیه مراحل ساخت و تجهیز را باید انجام دهد اما در نهایت به دلیل مسائل سیاسی نمی‌تواند بهره‌وری لازم را از هتل داشته باشد.

خانه‌های مسافر؛ یک افت در زائرپذیری
رئیس اتحادیه هتلداران مشهد با اشاره به اینکه در کنار معضل بزرگ خالی بودن هتل‌ها، خانه‌های مسافر را داریم که آن نیز یک آفت و فاجعه است، تصریح کرد: خانه‌های مسافر در فصل غیر پیک از هتل‌ها ارزان‌تر خدمات به مسافران ارائه می‌دهند و به لحاظ استاندارهای لازم و مسائل اخلاقی و خلاف عفت عمومی در برخی از نقاط مثل قارچ رشد می‌کنند.

وی اظهار کرد: اگر کسی در خانه‌های غیراستاندارد مسافر اسکان یابد، در صورت بروز اتفاق یا حادثه‌ای، تسهیلات بیمه‌ای به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. همه هتل‌های مشهد تخفیف دارند. سایت‌های مختلف قیمت‌های هتل‌های تخفیف‌دار را مشخص می‌کند اما در حالت کلی نیز قیمت هتل‌های مشهد پایین‌تر از سایر شهرهاست و در واقع مشهد ارزان‌ترین شهر دنیا به لحاظ اقامت و گردشگری بشمار می‌رود.

وی در پایان عنوان کرد: هزینه‌های هتلداری همیشگی است اما در برخی از مواقع به دلیل اینکه عرضه بیشتر از تقاضاست درآمد اتاق صفر می‌شود.

انتهای پیام

captcha