یکی از راه‌های رسیدن به رحمت خدا وحدت است
کد خبر: 3738614
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

یکی از راه‌های رسیدن به رحمت خدا وحدت است

گروه اجتماعی- امام جمعه موقت سنندج گفت: یکی از راه‌های رسیدن به رحمت خدا وحدت است که با کنار گذاشتن اختلافات و نزدیکی به هم تحقق‌پذیر است.

 یکی از راه‌های رسیدن به رحمت خدا وحدت است

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا محمد امین راستی، امام جمعه موقت سنندج در اولین همایش «تقریب مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چشم‌انداز آینده» که امروز، 23 مردادماه در مرکز بزگ اسلامی کردستان برگزار شد با اشاره به راه رسیدن به رحمت خداوند اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به رحمت خدا وحدت است که مصادیق فراوانی دارد و مهم‌ترین آن کلمه طیبه توحید است.
وی در خصوص نفی سلطه سلطه‌گران بیان کرد: در جمله «لا اله الا الله» نفی سلطه‌گری استکبار جهانی آمده و این جمله جامع همه ابعاد توحید است.
امام جمعه موقت سنندج افزود: مسلمانان دارای جهان‌بینی واحد هستند که آن جهان بینی پرستش خداوند رحمان و رحیم است.
وی با اشاره به هدف استکبار جهانی از ایجاد تنش با ایران اسلامی عنوان کرد: در کلمه توحید ما قاعده نفی سبیل وجود دارد که همه حکام غیر اسلامی را نفی می‌کند و استکبار جهانی هم توحیدی را نمی‌خواهد و با آن به مقابله می‌پردازد.
ماموستا رستمی ادامه داد: ما از پیامبری پیروی می‌کنیم که قوم قریش همه چیزی را برای بازداری حضرت محمد(ص) به کاربرد اما پیامبر دست از تبلیغ به حق برنداشت.
وی با اشاره به بی‌اثر بودن محاصره‌های اقتصادی اعلام کرد: تحریم‌ها هیچ اثری بر ملت ما ندارد و در بسیاری از شهرهای جهان نام محمد طنین انداز شده است که استکبار جهانی از این به شدت می‌ترسد.
امام جمعه موقت سنندج با تاکید بر قرآن و سنت پیامبر گفت: این دو راه نجات ما را مشخص می‌کنند و مورد رحمت خاصه و مکتوب خداوند قرار گرفتن در گرو تبعیت از توحید است.
وی در پایان یادآور شد: بیایید دست از اختلاف برداریم و منصفانه و با تفکر در مورد یکدیگر حرف بزنیم شاید ما در مذاهب اختلاف داشته باشیم اما همه پیرو اسلام محمدی هستیم که این موجب ترس دشمنان است.
انتهای پیام

captcha