قدرت علوم انسانی ما هزاران انرژی هسته‌ای را به استخدام خود در می‌آورد‌
کد خبر: 3738647
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
نصرالله حکمت:

قدرت علوم انسانی ما هزاران انرژی هسته‌ای را به استخدام خود در می‌آورد‌

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ نصر الله حکمت با تأکید بر اهمیت علوم انسانی بیان کرد: این مملکت، مملکت علوم انسانی است نه انرژی هسته‌ای و ما از این غافلیم. قدرت و توان نهفته در علوم انسانی این مرز و بوم، هزاران انرژی هسته‌ای را به استخدام خود در می‌آورد‌ و رام می‌کند و به دنیا می‌آموزد که چگونه این انرژی را در مسیر صلح و دوستی به کار گیرد و از به کارگیری آن در راه تخریب و کشتار بپرهیزد.

به گزارش ایکنا؛ در کانال تلگرامی نصرالله حکمت استاد گروه فلسفه دانشگاه شهید بهشتی یادداشتی در زمینه منتشر شده که در ادامه می‌خوانید؛
در این اندیشه‌ام که کار اندیشه و تفکر در این سرزمین، کِی از حال انجماد، برون می‌شود و به جریان می‌افتد؟ دارد دیر می‌شود. این مملکت یکی از نقاط استثنائی و شگفت انگیز این کره خاکی است؛ در آن، و درون آن، چیزی نیست که نیست. فقط اشکال کار در این است که این همه چیز، متولیان مشفق و دلسوز ندارد.
درها و دروازه‌های این سرزمین را گشوده‌اند به روی مغولْ لشگری از «واردات»، نه «واردات قلبی» که «واردات بی عقلی» که با سبکسری خود همه پناهگاه‌های ایمان و اعتقاد و اخلاق این مردم را زیر سُمکوب توسن توحش مدرن خود گرفته‌اند.
نمی‌گویم که درها و دروازه‌ها را ببندند؛ می‌دانم که بستنی نیست، می‌گویم که در برابر این «واردات بی عقلی»، باید پایه‌های ایمان و تعقل و تفکرمان را استواری و استحکام دهیم؛ آن گاه عیان خواهد شد که این «واردات» بسیار حقیرتر از آنند که بتوانند در برایر ایمان و عرفان و اخلاق و شعر و ادبیات و هنر، یعنی علوم انسانی این سرزمین، عرض اندام کنند.
این مملکت، مملکت علوم انسانی است نه انرژی هسته‌ای و ما از این غافلیم. قدرت و توان نهفته در علوم انسانی این مرز و بوم، هزاران انرژی هسته‌ای را به استخدام خود در می‌آورد‌ و رام می‌کند و به دنیا می‌آموزد که چگونه این انرژی را در مسیر صلح و دوستی به کار گیرد و از به کارگیری آن در راه تخریب و کشتار بپرهیزد.
انتهای پیام

captcha