هدیه علوی شهردار تهران به مدیرانش
کد خبر: 3738714
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
صادق‌زاده بیان کرد:

هدیه علوی شهردار تهران به مدیرانش

گروه جامعه ــ رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه مشکلات بودجه‌ای همچنان در شهرداری تهران وجود دارد، اما فعالیت‌های دینی و قرآنی در این حوزه به قوت خودش باقی است، از توصیه شهردار تهران به مدیران و مسئولان شهری برای مطالعه نهج‌البلاغه در جهت داشتن شهری علوی سخن گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا و در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات شهرداری تهران برای جذب شهروندان به فعالیت‌های دینی و قرآنی و تقویت برنامه‌های مساجد، گفت: در تفکر مدیریت شهری، توجه به شهروندان و مردمی که در شهر زندگی می‌کنند به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و جان شهر بسیار با اهمیت و از جایگاه ویژه‌ای قرار دارد؛ بر همین اساس مرکز فعالیت‌های دینی هم به منظور تقویت و پاسداشت حریم دین خدا در میان شهروندان و جامعه برنامه‌هایی را برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌کند.

وی با اشاره به کاهش بودجه فعالیت‌های فرهنگی و شایعات اعلام شده مبنی بر تضعیف برنامه‌های دینی و قرآنی شهرداری تهران هم گفت: مشکلات بودجه‌ای همچنان در شهرداری تهران وجود دارد، اما نه در حدی که فعالیت‌های دینی و قرآنی تعطیل شود؛ بر همین اساس فعالیت‌های دینی و قرآنی در این حوزه به قوت خودش باقی است.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تصریح کرد: خوشبختانه شهردار تهران در زمینه‌های فعالیت‌های دینی و قرآنی بسیار مقید و حساس هستند و در سخنرانی‌هایشان به طور مکرر به سخنان حضرت علی (ع) و نامه‌ای که به مالک اشتر برای اداره شهر و حکومت گفته‌اند تاکید می‌کنند. بار‌ها به مدیران شهری توصیه و سفارش کرده‌اند که نهج‌البلاغه را بخوانند، توجه کنند و به آن عمل کنند.
 
توزیع نهج‌البلاغه بین مدیران
حجت‌الاسلام صادق‌زاده با بیان اینکه شهردار تهران برای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی و تبیین مبانی سخنان حضرت علی در بین مدیران و کارکنان شهرداری برای داشتن شهری علوی، گفت: ایشان با توزیع نهج‌البلاغه بین مدیران به نوعی آن‌ها را با نحوه مدیریت علوی آشنا کرده است؛ بر همین اساس برنامه‌های دینی و قرآنی هم در شهرداری تهران به قوت و قدرت خودش باقی خواهد ماند. باتوجه به این برنامه‌ها، شهردار تهران در بخش حوزه دین با تمام توان وارد شده و باعث جذب هرچه بیشتر مردم به فعالیت‌های دینی و مساجد شده است.

رییس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، در ادامه با اشاره به اقدامات این مرکز در حوزه فعالیت‌های دینی شهر هم گفت: با توجه به گستردگی شبکه مساجد و جامعه هدف پیرامون آن، این حوزه نقش مهم و اثرگذاری را در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد؛ از این جهت بهترین پایگاه برای هدایت و تربیت صحیح جوانان است؛ لذا با قرار گرفتن در این مسیر و ارائه برنامه‌های ویژه برای مساجد تلاش می‌کنیم زمینه پرورش استعداد‌های جوانان و جامعه پیرامونی مساجد را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده تصریح کرد: البته باید کاری کرد تا مساجد رونق بگیرد و این رونق در گرو حضور گسترده شهروندان و به‌خصوص جوانان در آن‌ها است؛ مساجد اگر متحول شوند می‌توانند پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشند و در این شرایط است که می‌توانند نقش تاریخی خود را در هدایت و تربیت دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایفا کنند.

وی اظهار کرد: مشارکت دادن جوانان و نوجوانان در برنامه‌ریزی‌های دینی و فرهنگی و اجرای برنامه‌های کاربردی و خلاقانه در مساجد، می‌تواند در جذب جوانان به این مراکز مهم تربیتی اثرگذار باشد؛ بر این اساس مساجد باید کانون تجمع جوانان و مراکز گردهمایی‌های صمیمانه معنوی باشند؛ اگر این مسئله محقق شود قطعا مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهار تهدیدات فرهنگی هم موثر خواهند بود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۹:۱۱
0
0
بهتر بود به جای نهج البلاغه، کتابچه های مختصر مفاهیم نهج البلاغه که آقای دلشاد تهرانی نوشته است بین مدیران توزیع می شد.
کتاب شریف نهج البلاغه در هر صورت کتابی سنگین است که نیاز به تفسیر دارد و از این رو کتابچه های موضوعی برای درک عمومی مفیدتر هستند
captcha