ارائه سه ترجمه جدید قرآن در سال جاری
کد خبر: 3738841
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
مرتضوی خبر داد:

ارائه سه ترجمه جدید قرآن در سال جاری

گروه ادب ــ مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از صدور مجوز چاپ قرآن با ترجمه‌های جدید در سال جاری خبر داد.

ارائه سه ترجمه جدید قرآن در سال جاریعزیزالله مرتضوی، مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره آمار چاپ قرآن در تیرماه سال جاری گفت: طی ماه گذشته ۱۲ مجوز چاپ قرآن با شمارگان ۷۰ هزار و ۳۰۰ جلد از سوی سازمان دارالقرآن به ناشران صادر شده است که از این تعداد ۸ مجوز با شمارگان ۵۸ هزار و ۵۰۰ جلد برای قرآن‌های کلی و ۴ مجوز جزئی با شمارگان ۱۱ هزار و ۸۰۰ جلد است.
وی با اشاره به تعداد مجوز نشر قرآن افزود: سازمان دارالقرآن در این زمینه نیز ۹ مجوز نشر قرآن با شمارگان ۱۳۹ هزار جلد را صادر کرده که از این تعداد ۶ مجوز نشر با شمارگان ۲۹ هزار جلد مربوط به نشر کلی است ۳ مجوز با شمارگان ۱۱۰ هزار جلد شامل نشر جزئی قرآن می‌شود.
مرتضوی در ادامه به تعداد اجزای تصحیح شده قرآن اشاره و بیان کرد: در مدت یادشده، ۴۱۶ جزء از قرآن از سوی مصححان کارآموز و مجرب سازمان دارالقرآن تصحیح شده است.
مدیر اداره تصحیح معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه از انتشار سه ترجمه جدید قرآن خبر داد و گفت: در سال جاری سه مجوز چاپ قرآن با ترجمه حجت الاسلام والمسلمین علی ملکی، عباس دوزدوزانی و عبدالعزیز سلیمی به زبان فارسی صادر شده است که ترجمه علی ملکی با عنوان «ترجمه خواندنی قرآن» ویژه جوانان است، ترجمه مرحوم دوزدوزانی نیز به صورت منظوم بوده و ترجمه سلیمی نیز به زبان فارسی برای اهل سنت است.
انتهای پیام

captcha