درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداری
کد خبر: 3738867
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداری

گروه فعالیت‌های قرآنی - استاد وحید مجتهدزاده که سالیان سال برای ترویج فرهنگ قرآنی کشور تلاش کرده، سال‌هاست در بستر بیماری است و امروز برای دریافت کمک هزینه درمانی خود درگیر و دار نامه‌های اداری است.

درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، استاد وحید مجتهدزاده، یکی از اساتید نام آشنای قرآنی کشور و مشهد، صبح امروز، 24 مردادماه، در جمع اصحاب رسانه در منزل شخصی‌‎ خویش گفت: من متولد 1347 هستم ولی شناسنامه‌ام در سال 1349 صادر شده است. مادر و برادرم در عرصه قرآنی فعال بودند و من نیز از آن‌ها درس گرفته و در مسیر قرآنی گام برداشتم.
این استاد قرآنی که آموزش قرآن را در مکتب خانه‌ها، در دوران کودکی فرا گرفته است، در سال 1358 با گوش سپردن به نوارهای صوتی استاد عبدالباسط در سال 1359 به سبک ایشان تلاوت می‌‎کند و در سال 1363 تغییر سبک داده و به سبک مصطفی اسماعیل تلاوت می‌کرد. از سال 1364 وارد مسابقات دانش آموزی کشور می‌شود و مراحل را طی می‌کند تا اینکه در سال 1379 در مسابقات کشوری حائز رتبه دوم می‌شود.

سفیر قرآنی ایران در کشورهای دیگر
در سال 73 به عنوان مبلغ و سفیر قرآنی کشورمان به کشورهای عربستان، مالزی، تانزانیا، آفریقا، سوریه، لبنان، چین، پاکستان، هندوستان، سودان، بوسنی، ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان اعزام شده و اساتید قرآنی بسیاری را در محضر وی تربیت شدند که از آن جمله می‌توان به مختار دهقان، یکی از قاریان برتر کشوری، اشاره کرد.

دارنده گواهینامه داوری
استاد مجتهدزاده یکی از معدود افرادی است که گواهی‌نامه داوری را داراست و در بسیاری از مسابقات بین المللی و کشوری داوری مسابقات را برعهده گرفته است.
درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداری
بیماری دیابت در جوانی به سراغش می‌آید

وی سال 1373 دچار بیماری دیابت وابسته به تزریق انسولین می شود و سعی می کند با ورزش و دارو مشکل را حل کند تا اینکه در سال 91 دکتر حقی، چشم پزشک، تشخیص می‌دهد که دیابت باعث نابینایی این استاد قرآنی شده است و به مرور ناراحتی قلبی و کلیوی نیز در بدن وی، خود را نشان می‌دهد به گونه‌ای که یک سال و نیم استاد مجتهدزاده از شدت درد، خواب شب خود را از دست می‌دهد و به گفته وی تاکنون با دعای مردم زندگی می‌کند.
نوع دیابت این استاد قرآنی از نوع ژنتیکی و عصبی است و در شرایطی که استرس به او وارد می شود میزان قند خون وی بسیار افزایش پیدا می‌کند.
درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداری
آخرین وضعیت بینایی
استاد مجتهدزاده تنها 5 درصد بینایی دارد و برای درمان نیازمند 120 میلیون تومان است تا برای درمان به اسپانیا برود اما تاکنون این مبلغ با کمک های مردمی و قاریان کشور جمع‌آوری نشده است. درحال حاضر نیز قلب و چشم این استاد قرآنی در کمترین حد ممکن فعالیت می‌کند و تقریبا از کار افتاده و کلیه‌های او هم تا 70 درصد از کار افتاده است.

اهدای منزلی بدون سند به استاد مجتهدزاده
به جهت شرایط بیماری و هزینه های درمان، مجتهدزاده از کار افتادگی خود را به بیمه اعلام می کند و پس از آن شرایط بدی را سپری می‌کند تا با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجمع خیران مسکن ساز و شهرداری مشهد منزلی با کمترین امکانات به وی اهدا می‌شود که سایر تجهیزات منزل با کمک مردم فراهم می‌شود اما این منزل بدون سند بوده و قابلیت خرید و فروش ندارد و صرفا برای سکونت در اختیار این استاد قرآنی قرار گرفته است.
درمان استاد مجتهدزاده درگیر و دار نامه‌نگاری‌های اداری
حذف مستمری کمک درمان
با پیگیری های سازمان مردم نهاد قرآنی که سال 93 تاسیس شده بود، مبلغ 600 تا 800 هزارتومان برای درمان از سوی وزارت ارشاد اسلامی به این استاد قرآنی اختصاص می یافت زیرا استاد مجتهدزاده روزی 35 تا 46 نوع دارو مصرف می کند که هزینه‌های بسیار بالایی دارد اما از ماه آخر سال 96 این مبلغ کمک درمان برای استاد مجتهدزاده واریز نشده و تمام هزینه‌های درمان و زندگی با بیمه کار افتادگی که یک میلیون و200 هزار تومان است، هزینه می‌شود.

در چنین شرایطی خانواده استاد شرایط سختی را سپری می‌کنند و از کمک‌های مردمی بهره می‌برند، نامه‌ای به شهرداری مشهد به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی داده شده تا براساس قوانین از این شخصیت حمایت شود اما تاکنون که 10 روز از ارسال این نامه می‌گذرد، اقدامی صورت نگرفته است و این استاد قرآنی همچنان منتظر نظر شهرداری مشهد است.


اظهار ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای نبود توان کمک به استاد قرآنی
اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی برای حمایت از این شخصیت ابراز کرده که بودجه‌ای در این خصوص ندارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر نتواند از یک پیشکسوت قرآنی که افتخارات بسیاری برای کشور آفریده است، حمایت کند، پس در چه عرصه‌ای ورود پیدا می‌کند و در شهر مشهد که قطب قرآنی کشور است، این میزان بی‌توجهی به یکی از اساتید قرانی سزاوار نیست.

انتهای پیام

captcha