برگزیدگان قرآنی استان ایلام تجلیل شدند
کد خبر: 3738951
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

برگزیدگان قرآنی استان ایلام تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تجلیل از برگزیدگان قرآنی ایلام، گفت: اسلام تمام جوانب زندگی انسان را در بر گرفته است و اگر ما به اسلام و قرآن عمل کنیم در زنگی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت و حتی صوت زیبای قرآن تأثیرات خود را بر ما می‌گذارد .

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد نوذری، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در مراسم تجلیل از 126 نفر برگزیده رقابت‌های مرحله شهرستانی و 33 نفر منتخبان برتر مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در دو موقعیت با شور و هیجان بالایی صحبت می‌کنند که یکی جایی است که نام پیامبر برده می‌شود دیگری در جایی که از قرآن سخن می‌گویند و این نشان دهنده اهمیت و موقعیت پیامبر اسلام و قرآن کریم در دین اسلام است .
وی با بیان اینکه ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که برخی از صاحبنظران غربی پایان جهان را با نظام لیبرالیسم بیان می‌کنند و نظام اومانیسمی و لائیک را در جهان گسترش می‌دهند، تصریح کرد: اسلام تمام جوانب زندگی انسان را در بر گرفته است و اگر ما به اسلام و قرآن عمل کنیم در زنگی هیچ گونه مشکلی نخواهیم داشت و حتی صوت زیبای قرآن تأثیرات خود را بر ما می‌گذارد .
معاون استاندار ایلام ادامه داد: در هر خانه‌ای که قرآن و ارزش های اسلامی بروز و ظهور دارد آن منزل همراه با تراوت و روشنایی است و ما هر جایی که از دین و معنویت فاصله گرفتیم ضربه خوردیم .
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این مراسم از شرکت 1235 نفر از شهرستان‌های مختلف استان در این مسابقات خبرداد و اظهار کرد: در مرحله استانی 61 برادر و 84 نفر خواهر شرکت کردند که درنهایت 19 نفر شامل 9 خواهر و 10 نفر از برادران در رشته‌های مختلف در مسابقات کشوری که در مهرماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند .
وی ادامه داد: منتخبین استان در تاریخ و زمان‌بندی مشخص‌شده 26 مردادماه به مرحله مقدماتی در شهر مقدس قم و در مرحله نهایی مسابقات با حضور نفرات برتر و راه ‌یافته به مرحله نهایی از 10 تا 23 مهرماه در استان مرکزی و با محوریت شهر اراک اعزام می‌شوند .
عزیزی با اشاره به اینکه انتقاد و بیان مسائل بهترین راه برای پیشبرد اهداف و امور یک‌نهاد به‌ویژه نهادهای فرهنگی است، ادامه داد: تمام تلاش در اداره اوقاف و امور خیریه استان برای رفع کاستی‌ها و ارائه برنامه‌های سازنده در راستای ارتقای سطح فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی است .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: ایجاد زمینه انس هرچه بیشتر با قرآن، نشر و بسط فضای معنوی مسابقات قرآن در محیط جامعه، بهره‌گیری بیشتر از مفاهیم و دستورات الهی در زندگی روزمره و ایجاد شورونشاط قرآنی در بین اقشار مختلف از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات بوده است
انتهای پیام
captcha