شعرهای منزوی حلقه اتصال ادبیات معاصر است
کد خبر: 3738967
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
وزیر ارشاد در مزار حسین منزوی؛

شعرهای منزوی حلقه اتصال ادبیات معاصر است

گروه فرهنگی- وزیر ارشاد مرحوم حسین منزوی، غزل‌سرای معاصر را نوری درخشان در آسمان شعر ایران خواند و گفت: شعرهای منزوی حلقه اتصال ادبیات معاصر است.

شعرهای منزوی حلقه اتصال ادبیات معاصر استبه گزارش ایکنا از زنجان، سیدعباس صالحی صبح امروز در حاشیه گلباران مزار شهدا و غبارروبی مزار شاعر بزرگ زنجانی حسین منزوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بنده توفیقی است که در شهر شور و شعور حسینی و شهر شعر حاضر شدم و زنجان را می‌توان با توصیفات مختلفی معرفی و با آن ارتباط برقرار کرد.
وی با اشاره به اینکه زنجان از دریچه‌های مختلف قابل بررسی است، بیان کرد: یکی از این دریچه‌های شعر، شناخت مرحوم منزوی است؛ کسی که در شعر معاصر ما جایگاه موثری را داشته و دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گرچه عمر منزوی کوتاه بود ولی او شبیه سهراب سپهری در نقاشی در آسمان ایران درخشید و ماند و با منزوی، غزل ایران مسیر خاص خود را پیدا کرد.
صالحی تصریح کرد: غزل ایرانی سابقه طولانی در تاریخ ایران دارد و غزل یکی از گونه‌های خاص شاعرانگی ایرانی به حساب می‌آید و این شاعرانگی با منزوی قالب‌ها و مضمون‌های جدید و نگاه‌های تازه یافت.
وی خاطرنشان کرد: زندگی منزوی چه در زنجان و چه در تهران و چه در رفت و آمدهایی که داشت، بر کانون‌های شعری اثرگذار بود و شعرهایی که سروده بود، یکی از حلقه‌های جدی اتصال ادبیات معاصر ما است، بدون منزوی، ادبیات معاصر را نمی‌توان تعریف کرد.
انتهای پیام
captcha