جشنواره کتابخوانی رضوی از راه‌های ترغیب اقشار مختلف به خواندن کتاب است
کد خبر: 3738968
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
مردانی:

جشنواره کتابخوانی رضوی از راه‌های ترغیب اقشار مختلف به خواندن کتاب است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی می‌تواند یکی از راه‌های ترغیب اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان به امر کتابخوانی باشد.

جشنواره کتابخوانی رضوی از راه‌های ترغیب اقشار مختلف به خواندن کتاب است

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی معاون سیاسی استاندار صبح امروز ۲۵ مردادماه در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استانکه در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه کتابخانه‌های استان از امکانات مطلوبی برخوردار هستند و مشکل اصلی در استان نبود کتابخوان است که باید در این زمینه برای افزایش تعداد افراد کتابخوان برنامه‌ریزی شود.
وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی توسعه فرهنگی هر کشور است، افزود: زیر بنای انقلاب فرهنگی داشتن بصیرت، بینش و آگاهی و از همه مهم‌تر کتاب است که باید در راستای فرهنگ‌سازی این مهم اهتمام جدی صورت گیرد.
مردانی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص اهمیت به کتاب و کتابخوانی مباحثی مطرح شد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نقش اصلی را در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند و با توجه به لزوم تشکیل کارگروه کتاب و کتابخوانی، این مهم هر چه سریع‌تر تشکیل شود.
وی بیان کرد: متاسفانه مباحث مربوط به کتابخانه مرکزی شهرکرد در جلسات مطرح می‌شود ولی تاکنون با توجه به تخصیص اعتبار، هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده که تقاضا می‌شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد این موضوع را پیگیری کند و حتی‌الامکان در هفته دولت کلنگ‌زنی آن انجام شود.
مردانی ادامه داد: بعد از گذشت یک سال از زمان مقرر شده برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید جعفرزاده سامان تاکنون اتفاقی رخ نداده است که باید حتی‌الامکان تا ۲۵ شهریور ماه طبقه نخست این کتابخانه به منظور انتقال مخزن کتب به آن مکان تکمیل شود و ساختمان آموزش و پرورش تحویل داده شود.
وی در ادامه با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی، یادآوری کرد: این جشنواره می‌تواند یکی از راه‌های ترغیب اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان به امر کتابخوانی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: علی رغم اینکه در سال گذشته فرصت شرکت افراد در این جشنواره سه ماهه بوده ولی امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۸.۵ درصدی مواجه بوده است که با توجه به اهمیت زندگی و سیره امام رضا (ع)، شرکت نسل جوان در این جشنواره لازم بوده است.
وی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی ششم شهریورماه در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود که باید به تمام دستگاه‌ها و نهادهای استان نامه‌ای در این زمینه ارسال شود تا مراسمی در خور شان امام رضا (ع) در استان برگزار شود.
مردانی با اشاره به اینکه ۱۲ شهر استان فاقد کتابخانه هستند، بیان کرد: لازم است با فرمانداران و مسئولان کتابخانه‌های شهرستان‌هایی که فاقد کتابخانه هستند مکاتباتی در خصوص شناسایی ساختمان‌های بلا استفاده دولتی و یا مدارس آموزش و پرورش که بلا استفاده هستند، صورت گیرد و در اختیار کتابخانه‌ها قرار گیرد تا شهر بدون کتابخانه در استان وجود نداشته باشد.
انتهای پیام

captcha