پرداخت زکات موجب زدوده شدن چهره زشت فقر از جوامع اسلامی می‌شود
کد خبر: 3738971
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

پرداخت زکات موجب زدوده شدن چهره زشت فقر از جوامع اسلامی می‌شود

گروه فرهنگی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با تاکید بر اینکه پرداخت زکات در جامعه باید همراه با اخلاص باشد و از ریا و نفاق به دور باشد گفت: پرداخت زکات موجب زدوده شدن چهره زشت فقر از جوامع اسلامی می‌شود.

پرداخت زکات موجب زدوده شدن چهره زشت فقر از جوامع اسلامی می‌شود
به گزارش ایکنا، از زنجان، حجت‌الاسلام مقدمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در دیدار با مسئول شورای زکات شهرستان خرم‌دره به اهمیت پرداخت زکات اشاره و بیان کرد: پرداخت زکات موجب از بین رفتن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی و نزدیک‌تر شدن طبقات مختلف جامعه به همدیگر خواهد شد.
وی با بیان اینکه زکات نوعی احسان و انفاق مالی است که باید زکات دهنده با رضایت خاطر پرداخت کند و منتی بر دیگران نداشته باشد، تصریح کرد: انسان با پرداخت زکات دارایی‌های خود را بیمه می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره ادامه داد: دین مبین اسلام پنج پایه مهم دارد که زکات پایه سوم آن است، بنابراین پرداخت آن در جامعه بر همه مسلمانان واجب و ضروری است.
وی یادآور شد: خداوند متعال در ۳۳ آیه از قرآن کریم مسئله زکات را مطرح کرده و هرجا بحث نماز را بیان کرده به دنبال آن بحث پرداخت زکات را نیز مطرح کرده است که این امر بیانگر اهمیت آن در نزد خالق هستی است.
مقدمی با اشاره به این موضوع که خداوند متعال در قرآن کریم اغنیا و ثروتمندان را وکیلان خود در روی زمین معرفی کرده و آنها را به پرداخت زکات سفارش می‌کند، اظهار کرد: ادای زکات یک تکلیف شرعی است که نباید کوتاهی در آن وجود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت زکات در جامعه باید همراه با اخلاص باشد و از ریا و نفاق به دور باشد، اظهار کرد: زکاتی که با اخلاص باشد موجب خاموش شدن آتش جهنم می‌شود و زکاتی که با ریا باشد، موجب خشم الهی خواهد شد.
انتهای پیام
captcha