۸۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی به نیت عزاداری است
کد خبر: 3738983
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی:

۸۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی به نیت عزاداری است

گروه معارف- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۸۰ درصد موقوفات استان به نیت عزاداری است.

۸۰ درصد موقوفات خراسان جنوبی به نیت عزاداری است

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل مختاری صبح امروز(۲۵ مرداد) در نخستین دوره آموزشی مشاورین وقف با حضور روحانیون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، گفت: بالغ بر ۸۰ درصد موقوفات استان به نیت عزاداری است.

وی افزود: هر ساله دو یا سه نفر از مبلغان خراسان جنوبی به مشهد و قم برای دوره آموزشی مشاورین وقف اعزام می شدند اما امسال برای نخستین بار این دوره آموزشی در خراسان جنوبی برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: باید نیات مردم سمت نیازهای روز جامعه جهت دهی شود لذا لازم است مشاوران وقف در هر شهرستانی وجود داشته باشد.

مختاری عنوان کرد: دوره آموزشی مشاورین وقف با حضور ۲۵ نفر از مبلغان استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی ادامه داد: دوره آموزشی برای این است که نیات مردم به سمت نیازهای روز مساجد‌، کمک به ایتام، کمک به بیماران در قالب طرح مهر تندرستی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت در قالب طرح مهر تحصیلی، خواندن و تلاوت قرآن سوق پیدا کند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را سوق دادن نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه دانست و افزود: بیشترین نیات در استان مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

مختاری با بیان اینکه در سال جاری ۳۷ وقف جدید در استان وجود داشته است، بیان کرد: در حال حاضر نیز وقف برای حوزه های علمیه استان کم است که نیاز است در این جهت نیز وقف هایی داشته باشیم.

انتهای پیام

captcha