ستاد عتبات عالیات هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد
کد خبر: 3739011
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

ستاد عتبات عالیات هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد

گروه فرهنگی - مسئول ستاد عتبات عالیات محلات با اشاره به مردمی بودن این ستاد گفت: ستاد عتبات هیچگونه حمایت و بودجه دولتی ندارد. در حال حاضر ما بیش از دو هزار نیروی رایگان در عراق داریم و فقط مهندسان ناظر، مشاوران و مجریانی که بیش از سه یا شش ماه در عراق کار می‌کنند حقوق دریافت می‌کنند.

ستاد عتبات عالیات هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، نشست خبری ستاد عتبات عالیات شهرستان محلات با اصحاب رسانه عصر روز گذشته ۲۴ مرداد‌ماه در سالن جلسات کارخانه سنگستان برگزار شد.
محمد نجفی، مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان محلات با بیان شبهات مطرح شده در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردم ویژه عتبات عالیات تشریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که کمک‌های مردم برای دولت و مردم عراق جمع‌آوری می‌شود اما در اصل کمک‌ها ویژه عتبات است و برای اهل‌بیت (ع) خرج می‌شود. مواد اولیه، وسایل مورد نیاز و خدمه از ایران ارسال می‌شود و پول مردم، چرخ تولید کشور خودمان را می‌چرخاند. از ۴۸۰ سال قبل یکی از پایه‌های اصلی تغییرات در عراق، ایران بوده است؛ بر روی سازه‌های مرقد کمیل‌ابن‌زیاد کلمه «کرمانی» هک شده که گواهی بر این ادعا است.
وی افزود: برخی دیگر هم می‌گویند این پول باید خرج فقرا و مستمندان شود؛ رسیدگی به امور خیریه بسیار امر پسندیده‌ای است اما مردم بدون هیچ اجباری، با میل و رغبت خودشان و ارادتی که نسبت به حضرت اباعبدالله(ع) دارند به پروژه‌های عتبات بیشتر کمک می‌کنند. دفن شش امام در عراق، مرکزیت کشور‌های شیعی و راهپیمایی بزرگ اربعین از جمله دلایل فعالیت ستاد عتبات عالیات در عراق است.
نجفی تصریح کرد: ستاد عتبات محلات به صورت سه ماهانه در نماز جمعه محلات جمع‌آوری دارد. به عنوان مثال در یکی از نماز جمعه برای مستمندان، بیماران سرطانی و جهیزیه مبلغ ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار تومان جمع‌آوری شد. این در حالی است که در جمع‌آوری ویژه عتبات عالیات بالغ بر ۳ میلیون تومان جمع‌آوری داشتیم که نشان از ارادت بی حد و مرز مردم به ساحت ائمه اطهار (ع) دارد.
مسئول ستاد عتبات عالیات محلات با اشاره به مردمی بودن این ستاد گفت: ستاد عتبات هیچگونه حمایت و بودجه دولتی ندارد. در حال حاضر ما بیش از دو هزار نیروی رایگان در عراق داریم و فقط مهندسان ناظر، مشاوران و مجریانی که بیش از سه یا شش ماه در عراق کار می‌کنند حقوق دریافت می‌کنند.
وی راهپیمایی بزرگ اربعین را مظهر اقتدار شیعه دانست و گفت: عربستان در طول سال‌های متمادی با تمام توان کشورش و با کمک گرفتن از دیگر کشور‌ها ۳ میلیون نفر را میزبانی می‌کند اما در راهپیمایی اربعین هر سال ۲۸ میلیون نفر در اجتماع بزرگ شیعیان شرکت می‌کنند و این به برکت وجود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. کمک برای بازسازی عتبات عالیات جهانی است و فقط متولی امر آن ایران است.
نجفی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) فرمود: «ای علی!هر کس در مرمت قبور شما و نگه‌داری قبور شما تلاش کند مانند سلیمان ابن داود در بازسازی کعبه شریک است». اکنون فرصت ویژه‌ای برای ما پیش آمده و ما می‌توانیم حرم‌ها را بازسازی کنیم. زمانی که وهابیت ضریح امامین عسکریین را ویران کردند ما شعار دادیم که ما حرم‌ها را می‌سازیم، اکنون زمان تحقق آن شعار است.
وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که ستاد عتبات عالیات شهرستان محلات در کشور رتبه اول را نسبت به آمار جمعیت کسب می‌کند. این رتبه بدون در نظر گرفتن هزینه ۶۰۴ ستون ارسالی شهرستان محلات است و این رتبه طبق جمع‌آوری‌های مردمی نسبت به جمعیت است. فعالیت بالای ستاد محلات موجب کسب رتبه اول استان مرکزی در بین دیگر استان‌ها شد.
مسئول ستاد عتبات عالیات تشریح کرد: طی سال گذشته ما ۳۸۲ میلیون تومان جمع‌آوری داشتیم. گل‌آرایی ضریح امامین عسکریین در روز افتتاح ضریح و ضریح حضرت علی(ع) در روز ۱۳ رجب توسط گل‌کاران محلاتی انجام شد که باعث افتخار است. ۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان طلا هم توسط مردم اهدا شد. سال گذشته ۴۵۰ کامیون سنگ ارسال شد که هزینه آن بالغ بر ۷۶۰ میلیون تومان است.
وی با اشاره به به‌‌کارگیری ۱۸۰ نفر نیروی کار افزود: ساخت هر یک سر ستون به طور میانگین ۱۶روز کار می‌برد. زمانی که قرار بود ستون‌ها ساخته شود ستاد عتبات با چین وارد مذاکره شد تا هر ستون را با قیمت ۵۸ میلیون تومان تحویل دهد اما خیر گرامی آقای عباس آذرنوش به صورت داوطلبانه دستگاه‌های لازم را وارد و قیمت تمام‌شده هر ستون را به ۱۵میلیون تومان رساند. آقای آذرنوش در ازای این کار از ستاد و دولت هیچ نوع امتیاز و خدمتی دریافت نکرده و حتی دستگاه‌ها را هم با ارز آزاد وارد کرده است.
نجفی بیان کرد: محلات، اولین شهر صنعت ستون‌زنی در خاورمیانه است. صحن حضرت زهرا(س) تا ۵۰۰ سال دیگر افتخار محلات است. محلات متعهد به ارسال هزار و ۲۰۰ ستون است که تاکنون بیش ۸۰۰ ستون آن ارسال شده است و مابقی در حال آماده سازی است. ما هر ماه به یک مناسبت در هر مسجد جمع‌آوری می‌کنیم.
وی با اشاره به خرید ۵۸ متر از صحن حضرت زهرا(س) و ۸ خشت طلا توسط محلاتی‌ها اظهار کرد: به علت اینکه گنبد حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) نسبت به ساختمان‌های دیگر مشخص نیست، پروژه ارتقاء ۷ متری ارتفاع این گنبد‌ها در دستور کار است. از امام جمعه محترم تشکر می‌کنیم که تا اینجا واقعا همراه ما بودند و همکاری کردند.
نجفی در پایان با اشاره به موکب احباب‌الرضا در مسیر نجف به کربلا گفت: تا کنون ۲میلیارد تومان هزینه شده که ۵۰۰ میلیون آن از محلات تقبل شده است. زمین موکب به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان توسط یک عراقی خریداری شد که ۳۰۰میلیون تومان پول نقد نیز از همین شخص به موکب کمک شد. موکب احباب الرضا تقریبا تکمیل شده است و تا اربعین آماده خدمت‌رسانی به زائرین است. جهان بایستی امام حسین(ع) را بشناسد و بهترین موقع این کار اربعین است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۷:۴۳
0
0
باسپاس وتلاش شما سردار
captcha