وقف قرآنی از نیازهای امروز جامعه است/وجود 133 مرکز درمانی موقوفه در کشور
کد خبر: 3739016
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

وقف قرآنی از نیازهای امروز جامعه است/وجود 133 مرکز درمانی موقوفه در کشور

گروه اجتماعی - مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نگاه عموم مردم در وقف‌های جدید سنتی است، گفت: اشتغال، ازدواج و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مباحث قرآنی از وقف‌های مورد نیاز امروز است.

وقف در قرآن از نیازهای امروز جامعه است/وجود 133 مرکز درمانی در کشور

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمين حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و اموربين الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در نشست با خبرنگاران که در اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان برگزار شد، با اشاره به فعالیت سازمان اوقاف در سه حوزه اداره موقوفات، بقاع متبرکه، مسابقات و فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: سازمان اوقاف هیچ دخالتی در هزینه و درآمد موقوفات ندارد بلکه وظیفه آن اداره و احیای موقوفات است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم از دایره گسترده کارکردها و خدمات وقف اطلاع ندارند، افزود: وقف تنها کارکرد فرهنگی و دینی ندارد؛ 133 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور موقوفه است.

حجت‌الاسلام سلیمانی به خدمات وقف در بخش ورزشی اشاره کرد و گفت: 446 مجموعه ورزشی در کشور موقوفه هستند و هچمنین هفت سینمای موقوفه در کشور داریم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیشتر مردم علاقمند وقف برای روضه خوانی هستند، اظهار کرد: در اداره‌های اوقاف مراکز مشاوره درباره وقف‌های جدید مشاوره‌های لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه نگاه عموم مردم در وقف‌های جدید سنتی است، اضافه کرد: اشتغال، ازدواج و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مباحث قرآنی از وقف‌های مورد نیاز امروز است.

حجت‌الاسلام سلیمانی یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه را طرح وقف مشارکتی عنوان و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در راستای شفاف‌سازی موقوفات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای بهره‌وری از موقوفات موجود در کشور باید به سمت طرح‌های اقتصادی برویم، گفت: باید از ظرفیت موقوفات در قالب طرح‌های دانش بنیان اقتصادی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

captcha