تلاش می‌کنیم افراد کمتری بیمار شوند
کد خبر: 3739031
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی:

تلاش می‌کنیم افراد کمتری بیمار شوند

گروه اجتماعی - رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی گفت: ما به جای افزایش تخت‌های بیمارستانی به دنبال کاهش خدمات درمانی و تخت‌های بیمارستانی هستیم. شعار ما هم «پیشگیری بهتر از درمان است»؛ یعنی ما تلاش کنیم به جای ساختن و تجهیز بیمارستان افراد کمتری بیمار شوند که نیاز به فرهنگسازی و افزایش سطح بهداشتی دارد.

تلاش می‌کنیم افراد کمتری بیمار شوندعلیرضا کلاهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی با بیان اینکه طرحی برای کودکان اوتستیک داریم که با همکاری آموزش‌ و ‌پرورش استثنائی انجام می‌شود، اظهار کرد: این طرح به‌گونه‌ای است که از خانواده‌های کم‌توان مبلغی دریافت نشود و هزینه آن را ما پرداخت می‌کنیم و فضا را آموزش‌و‌پرورش در اختیار ما قرار می‌دهد. کلاس‌های کار درمانی، گفتار درمانی و... برگزار می‌کنیم و آموزش سفال‌گری و نقاشی ارائه می کنیم.

وی عنوان کرد: شادی و نشاط در سلامت روان تأثیر بسزایی دارد و بر همین اساس تور‌های یک و نیم روزه برای کودکانی مانند کودکان سندروم داون برگزار می‌کنیم.

کلاهان یکی از مشکلات حوزه بانوان را جدی نگرفتن پایش سلامت خود دانست و اضافه کرد: ما تلاش داریم در این راستا با رویکرد پیشگیرانه ورود کنیم. بانوان باید پایش سلامت خود را جدی بگیرند. بانوان اگر مبتلا به بیماری شوند، باید زوتر درمان شوند و اگر در معرض تهدید قرار دارند هم باید از آن جلوگیری کرده تاحداقل ابتلا و بروز عارضه‌ها در آنان به تعویق افتد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجمع خیرین سلامت 93 هزار عضو دارد و تا سال گذشته بیش از 15 میلیون متر مربع زیربنا و 5 میلیون متر مربع زمین توسط این مجمع اهدا شده‌ است که ما در مشهد نیز سهمی از آن داریم.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ادامه داد: ما در  مشهد برنامه داریم این اقدامات را مهندسی معکوس کنیم؛ به این معنی که ما به جای افزایش تخت‌های بیمارستانی به دنبال کاهش خدمات درمانی و تخت‌های بیمارستانی هستیم. شعار ما هم «پیشگیری بهتر از درمان است»، یعنی ما تلاش کنیم به جای ساختن و تجهیز بیمارستان افراد کمتری بیمار شوند که نیاز به فرهنگسازی و افزایش سطح بهداشتی دارد.

کلاهان بیان کرد: مقایسه یک شب بستری‌شدن در بیمارستان با یک ساعت ورزش نشان می‌دهد هزینه آن اصلا قابل مقایسه نیست. در حالی ‌که یک شب بستری در بیمارستان علاوه بر مشکلات مختلف و ناراحتی‌ها، هزینه میلیونی برای خانواده بیمار دارد. در حقیقت یک ساعت حضور در سالن ورزشی با هزینه چند هزار تومانی می‌تواند باعث جلوگیری از بیماری شود زیرا بالاترین عامل مرگ در ایران و جهان سکته و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

رئیس مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با اشاره به اهمیت ورزش، تصریح کرد: ورزش کالای تشریفاتی نیست و از اوجب واجبات است.

وی درخصوص شکل‌گیری شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت استان، خاطرنشان کرد: این شورا در مدتی که شکل گرفته عملکرد بسیار خوبی داشته است. هدف ما شکل‌گیری یک همکاری میان‌بخشی بین همه افراد و گروه‌هایی است که در این زمینه فعالیت می‌کنند. متاسفانه ما کمتر کار گروهی یاد گرفته‌ایم و اغلب سخت است در کنار یکدیگر فعالیت کنیم.

انتهای پیام

captcha