زنجان امن‌ترین استان کشور است
کد خبر: 3739052
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱

زنجان امن‌ترین استان کشور است

گروه سیاست و اقتصاد- استاندار زنجان گفت: زنجان جزو استان‌هایی است که کم‌ترین میزان آسیب اجتماعی را دارد و بارها اعلام شده است که زنجان امن‌ترین استان در سطح کشور است.

زنجان امن‌ترین استان کشور استبه گزارش ایکنا از زنجان، اسدالله درویش‌امیری ظهر امروز در همایش شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های تابعه که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن پاسداشت روز آزادگان گفت: آزادگان با تحمل دوران اسارت، درس مقاومت را به همگان آموختند و زمینه پیروزی در دوران دفاع‌مقدس را فراهم آوردند. 
وی با تقدیر از برگزارکنندگان نمایش فصل شیدایی در زنجان، اظهار کرد: فصل شیدایی به مدت 12 روز در زنجان به نمایش درآمد که با استقبال کم‌نظیر مردم روبه‌رو شد و به نظر می‌رسد ضروری است این نمایش در همه استان‌ها اجرا شود؛ چرا که آثار بسیار مثبتی در فضای استان ایجاد کرده است. 
استاندار زنجان به سابقه طولانی این استان در علم، فرهنگ و هنر اشاره و ابراز کرد: روحیه مردم این استان سرشار از معرفت، معنویت، شادابی، سلوک و همزیستی است که ریشه در علم، فرهنگ و هنر این خطه دارد و وجود عالم بزرگ اسلامی شیخ شهاب‌الدین سهرودی در استان بیانگر این موضوع است.
درویش‌امیری با اشاره به اینکه گنبد عظیم سلطانیه تاریخی از هضم شدن مغولان در فرهنگ مردم زنجان را در دل دارد، گفت: مسیر فرهنگ و هنر استان زنجان با حضور عالمان و فرزانگانی همچون آیت‌الله شبیری و شخصیتی همچون پرفسور ثبوتی و شهید شهریاری‌ها ادامه دارد و هنرمندانی همچون رضا میرکریمی کارگردان پرآوازه کشوری و شاعر نام‌آشنای غزل معاصر حسین منزوی در این عرصه خوش درخشیدند.
وی با اشاره به اینکه زنجان به عناوینی همچون شهر شور و شعور حسینی، غواصان دریادل، میزبان مهربان و شهر کریمان، شهرت دارد، خاطرنشان کرد: زنجان به واسطه عشق و ارادت به ولایت به شهر شور و شعور حسینی، به خاطر تقدیم شهدای غواص در هشت سال دفاع‌مقدس، شهر غواصان دریادل و به واسطه هم‌نوع دوستی شهر میزبان مهربان و به واسطه حمایت از حقوق شهروندان شهر کریمان نامیده می‌شود. 
استاندار زنجان با اشاره به اینکه در زمینه مطالعه استان زنجان پس از تهران در جایگاه دوم قرار دارد، بیان کرد: همچنین این استان به عنوان شادترین و پرنشاط‌ترین استان در سطح کشور شناخته می‌شود و امسال همانند گذشته با برگزاری چندمین جشنواره آش به نشاط اجتماعی استان رونق می‌بخشد.
این مسئول ادامه داد: معنویت بالای این استان موجب شده است که زنجان دارای هیئات مذهبی زیادی باشد و همین امر موجب نامگذاری استان زنجان به اسم شور و شعور حسینی شده است. 
درویش‌امیری در خصوص آمار آسیب‌های اجتماعی استان زنجان در سطح کشور گفت: از این نظر زنجان جزو استان‌هایی است که کم‌ترین میزان آسیب اجتماعی را دارد و بارها اعلام شده است که زنجان امن‌ترین استان در سطح کشور است.
وی ادامه داد: استان زنجان در زمینه سرقت‌ها رتبه سی‌ام را در سطح کشور و سرقت‌های خرد رتبه 25، سرقت مسلحانه رتبه 27، زورگیری رتبه 26، شرارت رتبه 16، قتل رتبه 32، خودکشی رتبه 25 و تجاوز رتبه 27 را در سطح کشور دارد. 
درویش‌امیری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از نگرانی‌های جامعه این است که مردم منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح می‌دانند و روح همبستگی در جامعه امروز ضعیف است که شورای فرهنگ عمومی باید به این مسائل بپردازد.
انتهای پیام
captcha