رفع مشکلات کشور در گرو برقراری عدالت توام با عقلانیت و معنویت است
کد خبر: 3739105
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
امام جمعه رشت:

رفع مشکلات کشور در گرو برقراری عدالت توام با عقلانیت و معنویت است

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری ریشه مشکلات کشور را در عدم مدیریت صحیح عنوان فرمودند، گفت: رفع مشکلات کشور در گرو برقراری عدالت توام با عقلانیت و معنویت است.

رفع مشکلات کشور در گرو برقراری عدالت توام با عقلانیت و معنویت است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 26 مرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با اشاره به آیات و روایات اسلامی درباره اهمیت ازدواج کردن و تشکیل خانواده، اظهار کرد: کسانی که شرایط ازدواج را دارند، اما عمدا ازدواج نمی کنند، در واقع از خدا دور شده اند.

وی با بیان اینکه امروز ازدواج و خانواده در غرب از اهمیت برخوردار نیست، افزود: در اسلام خانواده بهترین بنیان اجتماعی است، اما برخی مشکلات اقتصادی را دلیل عدم ازدواج خود می دانند. این در حالی است که خداوند وعده داده که روزی جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده را تامین می کند و اگر کسی این باور را نداشته باشد، در واقع نسبت به خداوند سوء ظن دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه ازدواج سنت الهی و مورد تاکید اسلام است، گفت: اگر زنان و مردان فقیر ازدواج کنند، خداوند آنها را از فضل خود بهره مند خواهد ساخت، زیرا نماز انسان متاهل از انسان مجرد بیشتر اجر دارد.

این کارشناس دینی، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن در 26 مرداد سال 1369، خاطرنشان کرد: آزادگان و خانواده های آنان جزو ذخایر انقلاب اسلامی هستند لذا امروز آزادگان ما در زندان جدید دشمن هستند و آن هجمه فرهنگی برای منحرف کردن جوانان ماست و باید این توطئه دشمن را نیز نقش بر آب کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ریشه مشکلات کشور را در عدم مدیریت صحیح عنوان فرمودند، گفت: متاسفانه اقداماتی در کشور صورت گرفته که در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید واکاوی شود، اما ترویج سیاه نمایی در جامعه و آب به آسیاب دشمن ریختن مردود و محکوم است.

امام جمعه رشت، رفع مشکلات کشور را در گرو برقراری عدالت توام با عقلانیت و معنویت دانست و تصریح کرد: بعد از جنگ به ترویج عدالت توجه نکردیم و به دنبال اقتصاد و سیاست رفتیم لذا امروز شاهد شرایط نامناسب اقتصادی و سیاسی هستیم.

و ادامه داد: مردم ایران پیرو ولایت هستند و فرهنگ ایثار و شهادت را باور دارند، اما عده ای که به خون این ملت تشنه هستند، اکنون ادعای حمایت از مردم را دارند.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به وجود فاصله طبقاتی در جامعه و اشرافی گری برخی از مسئولان، یادآور شد: جامعه امروز ما با رانت خواری و رباخواری بانک ها، دریافت وام های میلیاردی توسط برخی افراد و اشرافی گری مسئولان مواجه است لذا مردم از دستگاه قضایی انتظار دارند نسبت به اینگونه فسادها واکنش نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بی نتیجه ماندن مسئله حقوق های نجومی، گفت: مسئولان نباید هدفی جز خدمتگزاری به مردم داشته باشند، اما برخی فقط به دنبال پست و مقام هستند و نمی خواهند خدمت کنند لذا مردم باید بر مسئولان نظارت داشته باشند و از رسانه ها می خواهیم به این مطالبه مردم توجه کنند.

انتهای پیام

captcha