نهمین دوره طرح ملی «اسوه» آغاز شد
کد خبر: 3739119
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

نهمین دوره طرح ملی «اسوه» آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر طرح اسوه از برگزاری نهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۷ شهریورماه در تهران خبر داد.

نهمین دوره طرح ملی «اسوه» آغاز شدبه گزارش ایکنا به نقل از دبیرخانه طرح آموزشی - تربیتی اُسوه، محمدتقی میرزاجانی، مدیر طرح از برگزاری نهمین دوره طرح آموزشی - تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم(اسوه) از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۷ شهریورماه در تهران خبر داد.

میرزاجانی گفت: در این دوره، ۵۵ نفر از قاریان ممتاز نوجوان و جوان از استان‌های مختلف حضور دارند که تعداد ۱۴ نفر از ایشان، اعضای جدید طرح اُسوه هستند که اخیراً پس از فراخوان ثبت‌ نام طرح و طی کردن مراحل ارزیابی و پذیرش به عضویت درآمدند.

مدیر طرح اسوه اظهار کرد: برای این دوره، برنامه‌های آموزشی - تربیتی متنوعی تدارک دیده شده است. برگزاری ۳۸ جلسه آموزشی در موضوعات آداب تلاوت قرآن، صوت و لحن، تجوید و فصاحت، وقف و ابتدا، درک معنای آیات، حفظ قرآن، اندیشه اسلامی، احکام دین و قواعد و مکالمه زبان عربی با حضور اساتید ممتاز، بخشی از برنامه‌های این دوره را شامل می‌شود.

میرزاجانی برگزاری محافل انس با قرآن، دیدار با علماء، تولید تلاوت برای صدا و سیما و اُردوهای تفریحی و سیاحتی را از جمله فوق برنامه‌های پیش‌بینی شده در این دوره عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سومین نشست هم‌اندیشی والدین قاریان عضو طرح اسوه در روز پایانی دوره نُهم در دستور کار قرار دارد.

یادآور می‌شود، طرح آموزشی - تربیتی اسوه از سال ۹۳ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن با سرمایه‌گذاری روی قاریان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور و با طراحی نظامی جامع که ناظر به همه ابعاد تربیت یک قاری ممتاز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، تدارک دیده شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام

 

captcha