بدعت‌های نادرست و رسم‌های غیرشرعی امر مقدس ازدواج را بی ارزش می‌کند
کد خبر: 3739129
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

بدعت‌های نادرست و رسم‌های غیرشرعی امر مقدس ازدواج را بی ارزش می‌کند

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج با تأکید بر پیروی از سنت ازدواج پیامبراکرم(ص) گفت: ازدواج در اسلام امر مقدس و مبارکی است و نباید آن را با بدعت‌های نادرست و رسم‌های غیرشرعی بی‌ارزش کرد.

بدعت‌های نادرست و رسم‌های غیرشرعی امر مقدس ازدواج را بی ارزش می‌کند

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 26 مردادماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام مناسک حج اظهار کرد: براساس روایات روزه گرفتن در روز نهم ذی‌الحجه (روز عرفه) از هر روزی ثوابش بیشتر است.
وی با اشاره به مقدس بودن قربانی و مورد تأکید خداوند و پیامبر (ص) بودن آن، افزود: انجام قربانی از روی اخلاص، موجب رستگاری انسان مؤمن در روز قیامت می‌شود.
امام جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنانش با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج آسان جوانان،بیان کرد: خانواده‌ها برای فراهم کردن شرایط ازدواج جوانانشان باید از بهانه‌گیری دوری کرده و از سخت گیری‌های بی‌مورد برای این امر خیر و سنت حسنه پیامبر (ص) اجتناب کنند.
وی با تأکید بر پیروی از سنت ازدواج پیامبراکرم(ص) اعلام کرد: ازدواج در اسلام امر مقدس و مبارکی است و نباید آن را با بدعت‌های نادرست و رسم‌های غیرشرعی بی‌ارزش کرد.
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه ازدواج باید براساس موازین شرعی اسلام باشد، تأکید کرد: خانواده‌ها از پرداخت هزینه‌های زیاد، غیرمعقولانه و مخالف با فرهنگ و آیین اسلام دوری کنند چرا که مبارکت‌ترین ازدواج کم خرج‌ترین آن است.
وی اعلام کرد: ازدواجی که پرهزینه و اشراف گرانه برگزار شود از رحمت و برکت خداوند به دور بوده و سعادتی به دنبال نخواهد داشت.
امام جمعه سنندج با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلام، از آزادگان به عنوان انسان‌هایی شجاع نامبرد که در طول اسارت هرگز از دین و کشور خود غافل نشدند و در برابر شکنجه‌های صدامیان مقاومت کردند.
انتهای پیام

captcha