تعیین نیاز ارز کاغذ کشور/توسعه عدالت فرهنگی رویکرد وزارت ارشاد
کد خبر: 3739144
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
صالحی عنوان کرد:

تعیین نیاز ارز کاغذ کشور/توسعه عدالت فرهنگی رویکرد وزارت ارشاد

گروه فرهنگی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه امکانات را از مهمترین رویکردهای وزارت ارشاد خواند و گفت: در جهت تامین نیاز ارزی تهیه کاغذ و نظارت بر توزیع آن کمیته‌ای در وزارتخانه تشکیل شده است.

تعیین نیاز ارز کاغذ کشور/توسعه عدالت فرهنگی رویکرد وزارت ارشادبه گزارش ایکنا از زنجان، سیدعباس صالحی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به میزبانی شهرستان ابهر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه امکانات و منابع از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر است.
 
وی ترتیب دادن سفرهای شهرستانی را اقدامی در راستای محقق کردن عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت‌ استان‌ها و شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: در سفر دو روزه به زنجان تفاهم‌نامه‌ای با استاندار زنجان به امضا رسید که تعهدات نقدی این تفاهم‌نامه بالغ بر 432 میلیارد ریال و تعهدات غیرنقدی با استانداری نیز در قالب برنامه سه ساله تنظیم شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی مزیت‌های شهرستانی و استانی را از دیگر مزایای این سفرها برشمرد و گفت: در زمینه فضای فرهنگی استان‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تصمیم‌گیری‌های خوبی اتخاذ شده است که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، امیدواریم شرایط بهتری برای هنرمندان فراهم شود.
 
وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در کشور دارای شبکه‌ای وسیع بوده و پایگاه دارد، گفت: فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی، تقویت دبیرخانه برای پایش فرهنگ عمومی، حضور فعال‌تر در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی از اهم برنامه‌های این وزارتخانه است.
 
صالحی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد هنر و حضور در بازارهای خارجی یک موضوع مهم در این وزارتخانه به‌شمار می‌رود، بیان کرد: 13 فیلم در حوزه سینما به صورت مشترک با کشورهایی که اشتراک فرهنگی داریم ، در جهت توسعه اقتصاد فرهنگی در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان زنجان، افزود: بخشی از اهداف این سفر دیدار با هنرمندان استان بود که این دیدارها موجب می‌شود تا با پیشکسوتان عرصه هنر گفت‌وگو کنیم و پاره‌ای از مشکلات‌شان را از زبان آن‌ها بشنویم.
 
صالحی با اشاره به اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید اجرایی شد و سامانه ایجاد شده در این عرصه، از گام‌های رو به جلو در این زمینه است، یادآور شد: در وهله اول باید از طریق انتشار آزاد اطلاعات دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به سرعت منتشر نمی‌کنند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند، مورد پیگیری قرار گیرند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی باید اسناد غیرمحرمانه را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید در جهت مطالبه‌گری عمومی که یک درخواست قانونی است، فعالیت داشته باشند چرا که این موارد به شفافیت اوضاع کمک می‌کند.
 
این مسئول با بیان اینکه برای امسال مقدار ارز کاغذ تعیین شده است، گفت: در جهت تامین نیاز ارزی تهیه کاغذ و نظارت بر توزیع آن کمیته‌ای در وزارتخانه تشکیل شده است تا مشکلات را در این زمینه بررسی کنند، هرچند که این امر جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
 
انتهای پیام
captcha