جشنواره هنرهای تجسمی؛ فرصتی برای بازنمایی توانمندی هنرمندان جوان
کد خبر: 3739186
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
صالحی عنوان کرد:

جشنواره هنرهای تجسمی؛ فرصتی برای بازنمایی توانمندی هنرمندان جوان

گروه فرهنگی - وزیر ارشاد در آستانه برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در پیامی عنوان کرد: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، فرصتی است که دانش و مهارت جوانان در تعامل با استادان سنجش می‌شود و هنرمندان جوان سراسر کشور بر اساس تجربه‌های زیستی و آموزه‌های هنری خود، استعدادهای خود را بروز می‌دهند.

جشنواره هنرهای تجسمی؛ فرصتی برای بازنمایی توانمندی هنرمندان

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان پیامی را منتشر کرد.

در متن این پیام آورده است: فرهنگ و هنر هر کشور با مشخصه‌های اجتماعی ـ تاریخی آن تعریف و تبیین می‌شود، لایه‌های فرهنگی که در دوره‌های گوناگون انباشت شده‌اند و در بستر تعامل و گفت‌وگو با جامعه و جهان حرکت کرده و توسعه می‌یابد. هنرهای تجسمی ایران نیز به عنوان بخش مهمی از فرهنگ و هنر ما با شناخت تجربه‌ها و مکاتب و جریان‌های پیشین و آنچه در جریان هنر جهان اتفاق می‌افتد و طرح ایده‌های نو آثاری با مؤلفه‌های بومی و ملی و با بیان جهانی را به نمایش می‌گذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیام نوشته است: رخدادها و تجربه‌های سال‌های اخیر هنرمندان تجسمی در نمایشگاه‌ها، بیانگر جست و جوگری در همین مسیر است این که نسل جوان پرشور هنرهای تجسمی با شناخت و آگاهی دقیق جامع از پیشینه فرهنگی بومی و آگاهی از جریان هنر جهان در تحولات هنر امروز نقش فعالانه‌تری یافته است. جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، فرصتی است که دانش و مهارت جوانان در تعامل با استادان سنجش می‌شود و هنرمندان جوان سراسر کشور بر اساس تجربه‌های زیستی و آموزه‌های هنری خود، استعدادهای خود را بروز می‌دهند.

جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در بیست‌وپنجمین دوره فرصتی برای بازنمایی این توانمندی‌هاست. برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در تبریز، همزمان با تبریز ٢٠١٨ که این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است در بازخوانی هنری این خطه زرخیز میراث ایرانی، تاثیرگذارخواهد بود.

صالحی در پایان این پیام آورده است: از هنرمندان و همکاران بیست‌وپنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان قدردانی می‌کنم و برای هنرمندان و خادمان ‌‌فرهنگ و هنر توفیق آرزو دارم.

یادآوری می‌شود که بیست‌وپنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha