فرهنگ پیاده‌روی اربعین در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 3739195
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰

فرهنگ پیاده‌روی اربعین در جامعه نهادینه شود

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ پیاده‌روی اربعین باید بیش از پیش در میان اقشار جامعه نهادینه شود افزود: نهادهای مرتبط فرصت دهه اول محرم را مغتنم شمرده و اقدام لازم برای آماده‌سازی و آموزش موکب‌داران را انجام دهند.

فرهنگ پیاده‌روی اربعین در جامعه نهادینه شود

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته، 26 مرداد  در دومین جلسه تخصصی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان سمنان با بیان اینکه کیفیت خدمات رسانی در موکب ها می بایست نسبت به سال های گذشته افزایش یابد ادامه داد:  تقدیر و تکریم زائران اربعین و برنامه ریزی برای ساماندهی موکب داران با مسئولان نهادهای مرتبط، ضروری است.

رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان سمنان با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بهینه در موکب‌ها اظهار کرد: حضور مبلغان قاریان برتر، برگزاری محاف انس با قرآن کریم، برگزاری جلسات مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار ستاد است‌.

شکری با بیان اینکه فرهنگ پیاده‌روی اربعین می‌بایست بیش از پیش در میان اقشار جامعه نهادینه شود افزود: نهادهای مرتبط فرصت دهه اول محرم را مغتنم شمرده و اقدام لازم برای آماده سازی و آموزش موکب‌داران را انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت تقدیر و تکریم زائران اربعین و برنامه‌ریزی برای ساماندهی موکب داران با مسئولان نهادهای مرتبط، یادآورشد: ساماندهی موکب‌های مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین، بهبود وضعیت رفاهی و بهداشتی زائران و غنی کردن بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و.. . از موضوعاتی است که در دستور کار این جلسه است.

انتهای پیام

captcha