تجهیز بخش «نسخ خطی» در کتابخانه مرکزی اردبیل
کد خبر: 3739213
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

تجهیز بخش «نسخ خطی» در کتابخانه مرکزی اردبیل

گروه اجتماعی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بخش نسخ خطی کتابخانه مرکزی این استان با فن‌آوری‌های نوین الکترونیکی و کتابخانه‌ای تجهیز شد.

تجهیز بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی اردبیلرباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اعلام این خبر در گفت‌و‌گو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: بیش از ۱۶۵ نسخه کتب خطی، چاپ سنگی و سربی در کتابخانه مرکزی اردبیل نگهداری می‌شود که از این تعداد ۴۴ نسخه خطی و ۱۱۹ نسخه چاپ سنگی و سربی است.
وی در ادامه با اشاره به اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تجهیز بخش نسخ خطی در کتابخانه مرکزی اردبیل تصریح کرد: امسال چهارصد میلیون ریال برای تجهیز این بخش از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته بود که از این محل تجهیزات الکترونیکی از جمله دوربین دیجیتالی و اسکنر مخصوص جهت تهیه نسخه‌های کاغذی و قفسه‌های ریلی برای بهره برداری از این بخش خریداری شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به انجام اقدامات اولیه در‌‌خصوص فهرست‌نویسی این کتاب‌ها افزود: این مراحل با مشارکت کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان شرقی صورت گرفت.
وی برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران بخش نسخ خطی را از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد و گفت: پنج نفر از کتابداران استان با شرکت در دوره آموزش مربوط به نسخ خطی دور‌های فهرست‌نویسی، نگهداری و بهره برداری از بخش نسخ خطی را فراگرفتند.
عزیزخانی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص اعتبار مناسب، مراحل نگهداری، آفت زدایی و سایر اقدامات مورد نیاز در این استان انجام شود تا این گنجینه‌های قدیمی مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha