وداع مردم شیراز با خالق «كیف انگلیسی» در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3739223
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

وداع مردم شیراز با خالق «كیف انگلیسی» در حرم شاهچراغ(ع)

گروه فرهنگی ـ مراسم وداع و تشییع پیكر مرحوم سیدضیاءالدین دری هم‌اكنون در حرم حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.

وداع مردم شیراز با خالق «كیف انگلیسی» در حرم شاهچراغ(ع)

به گزارش ایكنا از فارس، در پی درگذشت مرحوم سید ضیاءالدین دری، تهیه كننده و كارگردان شهیر سینمای ایران، مراسم وداع و تشییعی برای آن مرحوم از ساعت 9 صبح امروز، 27 مردادماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز شده است.
جمع كثیری از هنردوستان و علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و هنر در این مراسم حضور دارند كه بناست پیكر آن مرحوم بعد از برگزاری این مراسم و طواف دور مضجع شریف حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برای خاكسپاری به تهران منتقل شود.
بنا بر این گزارش، سید ضیاءالدین دری صبح دیروز، ٢٦ مردادماه جاری پس از تحمل بیماری و نارسایی کبدی و کلیوی در بیمارستان پیوند اعضا شیراز درگذشت.
این تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران ٢٧ تیرماه امسال در شرایطی کاملا اورژانسی به بیمارستان فوق منتقل شد که دوم مرداد ماه جاری پیوند کبد بر روی وی انجام شد؛ علت آن نارسایی مزمن کبدی، ضعف شدید عضلانی و به دنبال آن نارسایی کلیوی هم مبتلا شده بود که پس از جراحی و مراقبت های ویژه فوت کرد.
به گفته رئیس بیمارستان پیوند اعضای ابن سینا شیراز، این هنرمند كشورمان پس از انجام پیوند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری بود که در نهایت در بخش سی.سی. یو بیمارستان پیوند اعضا بستری شده و صبح جمعه دار فانی را وداع گفت.
یادآور می‌شود، سیدضیاءالدین دری، كارگردانی فیلم‌های مشهوری چون «كیف انگلیسی» و «كلاه پهلوی» را در كارنامه هنری خود داشت.
انتهای پیام

captcha