آغاز مراسم ایام مسلمیه به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3739274
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

آغاز مراسم ایام مسلمیه به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه جامعه ــ مراسم ایام مسلمیه به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع)، همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل‌(ع)، در شب‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه، آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیئات مذهبی خواهد بود.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیئت‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل‌(ع)، در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حضور و به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.در این سه شب دسته‌های سینه زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می‌کنند.

آستان مقدس حضرت عبد‌العظیم با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحد‌های مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه و روابط عمومی ‌در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیأت‌های عزادار و عاشقان آل الله فراهم کرده است.

لازم به ذکر است، محل استقرار آقایان در صحن اصلی و داخل رواق‌های باغ توتی درنظر گرفته شده است، همچنین مصلی، مسجد جامع، صحن‌ها و رواق‌ها جهت عزاداری هیأت‌های سینه زن آماده خواهد بود.

انتهای پیام

captcha