نشست هماهنگی کمیته بحران حج 97 برگزار شد
کد خبر: 3739280
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
در تهران؛

نشست هماهنگی کمیته بحران حج 97 برگزار شد

گروه جامعه ــ جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بحران‌های احتمالی حج تمتع سال جاری با حضور نمایندگان دستگاه‌های همکار در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، در ابتدای جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بحران‌های احتمالی حج تمتع سال جاری که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، سجاد جوکار مدیرکل پشتیبانی سازمان حج و زیارت و دبیر کمیته مدیریت و مقابله با بحران‌های احتمالی حج 97، ضمن اشاره به تلاش‌های سازمان حج و زیارت و کلیه دستگاه‌های مرتبط در ساماندهی فاجعه غمبار منا در حج سال 94، کلیاتی از وظایف و مسئولیت‌های سازمان حج و دیگر دستگاه‌ها در کمیته مزبور ارائه کرد.

در این نشست بر هماهنگی میان دستگاه‌ها در ساماندهی بحران‌ها به عنوان یکی از ضروریات اشاره‌ و یکی از نقاط مورد توجه، ساماندهی فضای اطلاعات و ارتباطات و شایعات در بحران‌های احتمالی به عنوان یکی از ضروریات کنترل بحران مورد توجه قرار گرفت و بر لزوم تعیین سخن‌گو برای کمیته بحران تاکید شد.

همچنین توجه به دستورالعمل‌ها و مقررات کشور میزبان و توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان حج و زیارت به مسئولان اجرایی حج و مسئولان کاروان‌ها به عنوان عاملی برای پیشگیری از بروز بحران‌ها به ویژه در ایام تشریق مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه عنوان شد که ستاد اصلی بحران در موسم حج در عربستان تشکیل شده و تصمیم گیری‌های نهایی در آن ستاد انجام خواهد گرفت.

نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته بحران حج 97، در این نشست آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در ساماندهی بحران‌های احتمالی حج اعلام کردند.

یادآوری می‌شود، نخستین جلسه کمیته مدیریت و مقابله با بحران‌های احتمالی حج، با حضور سجاد دبیرکمیته مدیریت و مقابله با بحران‌های احتمالی حج 97 ، سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان حج و زیارت، مدیرکل حقوقی و امور قراردادها و نمایندگان وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، دادستانی کل کشور، سازمان پزشکی قانونی، سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و بیمه ایران در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

همچنین، عملیات حج تمتع که بیش از یک ماه به طول می‌انجامد و در آن جمعیتی بالغ بر 85 هزار زائر ایرانی در میان جمعیت حدود دو میلیون زائر کشورهای مسلمان به انجام مناسک حج می‌پردازند، می‌تواند عرصه بروز برخی بحران‌ها و حوادث احتمالی باشد که در صورت برنامه‌ریزی و مدیریت مدبرانه می‌توان از بروز آنها پیشگیری کرد.

 انتهای پیام

captcha