مؤلفه‌هایی که در ازدواج باید در نظر گرفت
کد خبر: 3739284
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

مؤلفه‌هایی که در ازدواج باید در نظر گرفت

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری گفت: در ازدواج به تقوای الهی توجه کنیم، دین‌داری و امانت‌داری طرف را مد نظر قرار دهیم تا زمینه برای ازدواج آسان فراهم شود که این مهم در گسترش مروت و فراوانی نعمت و برکت اثرگذار است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 26 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات بر ازدواج آسان و به موقع اشاره کرد و گفت: در ازدواج به تقوای الهی توجه کنیم، دین‌داری و امانت‌داری طرف را مد نظر قرار دهیم تا زمینه برای ازدواج آسان فراهم شود که این مهم در گسترش مروت و فراوانی نعمت و برکت اثرگذار است.
وی ادامه داد: امروز سالروز آزادی بهترین عزیزان از چنگال رژیم بعث عراق است، در حالی که آزادگان در زندان‌های رژیم بعث بودند در بدترین شرایط بهترین امتحانات را پس دادند و سربلند بیرون آمدند.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: انسان‌های مؤمن در سخت‌ترین شرایط می‌توانند ایمان به خدا را اثبات کنند که با تقوای الهی می‌توان در برابر سختی‌ها ایستاد و پیروز شد.
وی عنوان کرد: روز عرفه، روز بسیار مهمی است که عبادت در این روز ارزشمند است و روز شادی از یک طرف و روز عزا از طرف دیگر است؛ روز عید قربان هم روزی ارزشمند است که نماز عید قربان ساعت 7 در مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار می‌شود.
خطیب جمعه کوهبنان به روز جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: مساجد، مکان‌های مقدسی هستند و خدمتگزاری به این اماکن بسیار ارزشمند است؛ لذا مؤمنان در آبادانی مساجد شهرستان که در زمان زلزله دچار خسارت شدند کمک کنند.
وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی در چنین روزی مسجد‌الاقصی را به آتش کشید تا جلوی دین خدا و مسلمانان بایستند اما در این عرصه هم با شکست مواجه شد.
حجت‌الاسلام جعفری گفت: قربانی سنت مهم و ارزشمندی است که هم برای اموات مفید است و هم برای زندگان نوعی بیمه و صدقه محسوب می‌شود، لذا این عمل و سنت ارزشمند جایگزین ندارد.
وی تأکید کرد: مسئولان به‌ویژه فرماندار شهرستان باید بر عملکرد مدیران ادارات نظارت بیشتری داشته باشند تا فشار کمتری بر مردم در این شرایط اقتصادی وارد شود و کارهای ضروری انجام شود.
امام جمعه کوهبنان یادآور شد: مقام معظم رهبری مسیر حل رفع مشکلات را به ریاست جمهوری و قوه قضائیه واگذار کردند لذا باید با افراد مفسد مبارزه شود که مردم هم باید در این راستا همکاری کنند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha