ایجاد کمیسیون‌های مشترک هوانیروز ارتش و سپاه برای ارتقای آمادگی‌ها
کد خبر: 3739291
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
فرمانده هوانیروز سپاه اعلام کرد:

ایجاد کمیسیون‌های مشترک هوانیروز ارتش و سپاه برای ارتقای آمادگی‌ها

گروه سیاسی ــ سردار رحمانی از ایجاد کمیسیون‌های مشترک هوانیروز ارتش و سپاه برای ارتقاء آمادگی‌های این دو نهاد خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سپاه‌نیوز، سردارسرتیپ دوم پاسدار محمد رحمانی، فرمانده هوانیروز سپاه، در همایش هم‌افزایی هوانیروز ارتش و سپاه که صبح امروز، شنبه 27 مرداد، در ستاد هوانیروز ارتش برگزار شد، اظهار کرد: از افتخارات من و عزیزان سپاه، حضور در دفاع مقدس در کنار ارتش و هوانیروز است؛ ما از سال ۶۳ در کنار این عزیزان بوده و شاهد مجاهدت‌های آنها بوده‌ایم.

وی با تقدیر از امیر قربانی در برگزاری این همایش، با تأکید بر اینکه امروز روز وحدت و هم‌افزایی است، گفت: دلاوری‌ها و مجاهدت‌های هوانیروز ارتش بر کسی پوشیده نیست و امروز اقدامات و خدمات هوانیروز سپاه و ارتش بیش از مأموریت‌های این نیرو در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده هوانیروز سپاه با اشاره به خدمات هوانیروز در حوادث طبیعی گفت: در سیل و زلزله و دیگر حوادث هوانیروز نقش اصلی و تعیین‌کننده را برعهده دارد.

سردار رحمانی عدم شناخت توانایی‌های هوانیروز در دستگاه‌های مختلف را موجب بروز برخی مشکلات دانست و گفت: افراد متخصص در ستادهای مدیریت بحران و حوادث باید حضور داشته باشند تا بتوان بهتر از قابلیت‌های هوانیروز استفاده شود.

وی در ادامه گفت: هوانیروز سپاه از سال ۶۰ و در عملیات خیبر کم کم شکل گرفت و بعد از آن در قالب نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کار خود ادامه داد و عملا از سال ۹۵ با اذن فرماندهی معظم کل قوا، هوانیروز سپاه شکل گرفت.

فرمانده هوانیروز سپاه در ادامه به تهدیدات و تحریم‌های دشمن اشاره و اظهار کرد: با وحدت و همدلی و استفاده از تجارب مختلف، می‌توان مقابل دشمن ایستاد. توانمندی‌های بسیاری در هوانیروز سپاه و ارتش وجود دارد که می‌تواند با هم‌افزایی بهره بیشتری از آن ببریم؛ البته ما امروز نیز در عملیات‌های مختلف هماهنگ و هم‌زمان عمل می‌کنیم.

سردار رحمانی در پایان تصریح کرد: کمیسیون‌های مشترک مختلفی در هوانیروز سپاه و ارتش با هدف ارتقای سطح هماهنگی و آمادگی هوانیروز ارتش و سپاه شکل گرفته است.

انتهای پیام

captcha