قرآن زندگی شاد و موفق را برای انسان به ارمغان می‌آورد
کد خبر: 3739313
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

قرآن زندگی شاد و موفق را برای انسان به ارمغان می‌آورد

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ کل قرآن و رتبه سوم مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور با تاکید بر اینکه قرآن زندگی شاد و موفق را برای انسان به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: حفظ قرآن باعث تقویت و پرورش حافظه انسان و موفقیت او در تمام فعالیت‌های علمی می‌شود.

 حفظ قرآن باعث تقویت ایمان/ انس با قرآن در جزء به جزء زندگی تاثیر می‌گذارد

فاطمه‌سادات طباطبایی، حافظ کل قرآن و رتبه سوم مسابقات قرآن و عترت دانمش آموزان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه از کلاس سوم ابتدایی به صورت جدی شروع به حفظ کرده و در کلاس ششم حافظ کل قران شده گفت: قرآن کتاب زندگی است و مانوس شدن با آن در ابعاد مختلف زندگی ما تاثیرات به سزایی می گذارد.

حفظ قرآن باعث تقویت ایمان
وی افزود: حفظ قرآن باعث تقویت ایمان و نزدیکتر شدن به خدا می‌شود. یاد خداوند نیز موجب آرامش دل‌ها می‌شود که خود این آرامش در جنبه‌های مختلف مادی و معنوی بسیار موثر است.

طباطبایی با تاکید بر اینکه قرآن زندگی شاد و موفق را برای انسان به ارمغان می‌آورد، اظهار کرد: حفظ قرآن باعث تقویت و پرورش حافظه انسان و موفقیت او در تمام فعالیت‌های علمی می‌شود و من همزمان با تمام کردن حفظ قرآن در آزمون تیزهوشان هم شرکت کردم و توانستم با عملکرد بسیار خوبی در این آزمون پذیرفته شوم و در حال حاضر هم در مدرسه نمرات خوبی کسب می‌کنم و درحال آماده شدن برای المپاد زیست هستم.

این حافظ کل قرآن در پاسخ به توصیه‌ای به هم سن و سال‌های خود به آیه 20 سوره مزمل اشاره کرد: «فَاقْرَءُوا مَا تَيَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ». هر مقدار که برای شما میسر است قرآن بخوانید.

انس با قرآن در جزء به جزء زندگی انسان تاثیر دارد
وی با تاکید بر اینکه انس با قرآن در جزء به جزء زندگی انسان تاثیر دارد گفت: از قدیم هم گفته‌اند از کوزه همان برون تراود که در اوست... وقتی قرآن وجود زندگی انسان را پوشش دهد تاثیر ژرفی در تمام زمینه‌های زندگی انسان خواهد گذاشت.

طباطبایی تصریح کرد: بعد از اینکه با قرآن و در مسیر این راه قرار گرفته‌ام، در مقایسه با هم سن و سال‌هایم مسیری متفاوت‌تر داشتم، در خیلی از موارد خداوند را لمس کرده‌ام و راه خطا نرفته‌ام.

انتهای پیام

captcha