زبونی فرمانده ملعون؛ از خیال مصاحبه در تهران تا تن دادن به خواسته‌های ایران
کد خبر: 3739357
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
روایت آزادگان دلاور از روزهای اسارت؛

زبونی فرمانده ملعون؛ از خیال مصاحبه در تهران تا تن دادن به خواسته‌های ایران

گروه اجتماعی - استقامت اسرا و ایثارگری جوانان و نوجوانان در طول ۸ سال دفاع مقدس، صدامی را که خیال مصاحبه در تهران و پیشروی تا پایتخت کشور را طی یک هفته در سر می‌پروراند، مجبور کرد، فرمانده ملعون با اظهار جمله «و لقد تحققت کل ما ارتموه» به شکست خود و تحقق همه خواسته‌های جمهوری اسلامی تن دهد.

زبونی فرمانده ملعون؛ از خیال مصاحبه در تهران تا تن دادن به خواسته‌های ایرانبه گزارش ایکنا از قم، 26 مرداد ماه سال 69، اولین گروه اسرا به میهن اسلامی بازگشتند، در این روز ایران اسلامی میزبان کسانی بود که از هر قشر و مقام و منصبی در دفاع از ناموس و خاک این کشور، در جبهه های حق علیه باطل حاضر شده بودند. کسانی که مقاومت دیروز آنان درسی برای امروز همه ما است.

علی علیدوست رزمنده‌ای که با شروع جنگ تحمیلی به منطقه جنگی قصر شیرین اعزام شد و تنها سه روز پس از شروع جنگ به اسارت دشمن در آمد؛ گویی درآن زمان هرکس با هر سن و در هر منصب و مقامی، رسالتی جز دفاع از حق و آرمان‌های انقلاب اسلامی نداشت حتی طلبه‌ای که نخستین سال‌های طلبگی خود را سپری می کرد، دفاع از دین را بر تحصیل درس دین ترجیح داد و عازم مناطق جنگی شد.

وی پس از گذشت 40 سال ازانقلاب اسلامی معتقد است، اکنون کشور به بیشتر اهداف انقلاب دست یافته و جامعه‌‌ ایرانی از جهات مختلف (حجاب، عفاف،امنیت و ...) به وضعیتی بسیار بهتری از حتی اوایل انقلاب دست یافته است.

این آزاده، القای روحیه‌ یاس و ناامیدی به جامعه را آفتی می‌داند که باید ازآن جلوگیری شود و به اعتقاد او برخی امروزه با نمایش چهره‌ای یاس آلود از وضعیت کنونی انقلاب اسلامی، پیشرفت ها‌ی کشور را نادیده گرفته و تنها از مشکلات سخن می گویند؛ چه بسا مشکلات زیادی در زمینه‌ها‌ی مختلف در جامعه وجود دارد اما هرگز نباید سیاه نمایی شود.

علیدوست نمونه‌ِ بارز تاثیر روحیه‌ ایثارگری جوانان دفاع مقدس را حضور جوانان در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: افرادی همچون شهید محسن حججی نشان دادند که اگر در زمان کنونی، نیاز به حضور در جبهه و جهاد در راه اسلام باشد، جوان امروز با تمام قدرت و توان خود وارد عرصه می شود که این مطلب نشان دهنده  دست یابی کشور به اهداف انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: تنها نگرانی از وجود مشکلات در جامعه، مسئله‌ای را حل نمی‌کند بلکه در این راستا باید کار فرهنگی انجام شود، همانطور که آزادگان انقلاب اسلامی در تمام طول مدت اسارت خود، با همه‌ محدودیت‌ها در اردوگاه‌ها به کار فرهنگی مشغول بودند و این رسالت اکنون بر عهده‌ تمامی اقشار جامعه است.

همچنین اکبر ریحانی، آزاده‌ای که 5 سال از دوران نوجوانی خود را در اسارت رژیم بعث گذرانده است، نقش مسئولین را در فرهنگ سازی بیش از همه‌ی اقشار جامعه می‌داند؛ چراکه معتقد است نقش مسئولین کشور در رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه از دیگر افراد مهم تر و موثر تر است و درصورت تدبیر مسئولین و دست اندرکاران، جامعه به اهداف انقلاب اسلامی قرابت بیشتری پیدا می کند.

ریحانی با تاکید براینکه ملت ایران، ملت غیوری است که در تمام عرصه ها به یاری انقلاب می شتابد گفت: نقش مسئولین جهت رفع مشکلات و معضلات جامعه را نباید انکار کرد و وظیفه آنان خدمت به این ملت شهید پرور و غیوری است که جوانان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند اما همه‌ی اقشار باید به کمک مسئولین در راه حل مشکلات قدم بردارند که در این زمینه بهترین اقدام، اقدام فرهنگی است.

ریحانی تأکید کرد: تمامی آزادگان در دوران اسارت خود در فرهنگ سازی و اشاعه‌ی روحیه‌ امید به اُسرا می کوشیدند و با تمام محدودیت هایی که رژیم بعثی عراق ایجاد میکرد و درصدد تضعیف روحیه‌ی جوانان می کوشید، لحظه ای از پا ننشستند، بنابراین اکنون این حرکت‌های انقلابی و فرهنگی باید سرمشق جوانان امروز قرار گیرد.

علیدوست در ادامه با اشاره به تحکم اعتقاد جوانان آزاده گفت: مسئله‌ای چون حجاب که امروزه از سوی برخی ناآگاهانه و یا آگاهانه مورد غفلت قرار می‌گیرد از واجبات مهمی است که حتی در دوران اسارت دغدغه‌ جوانان بود به طوری که جوانان و نوجوانان درآن زمان حاضر به مصاحبه با بانویی که نماینده صلیب سرخ بود نشدند؛ چرا که اعتقاد داشتند گفت وگو با یک بانوی بی حجاب، پایمال کردن خون پاک بانوان شهیدی است که در دفاع از اسلام و حجاب به مقام شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام مولایی‌راد، که حدود 10 سال، سخت‌ترین شکنجه‌ها‌ی دشمن بعثی را تحمل کرده است معتقد است، حجاب سلب آزادی از بانوان نیست در حالی که این امریک تکلیف الهی و شرعی است که خون های بسیاری در این راه بر زمین ریخته شده و شهدای بسیاری فدای آن شده اند.

وی با تاکید براینکه عملکرد نادرست و ناعادلانه برخی مسئولین سبب سست شدن اعتقادات مردم شده است، گفت: متاسفانه ریشه‌‌ برخی از بی‌اعتقادی‌ها نسبت به قوانین اسلام، نتیجه‌ی عملکرد نادرست مسئولین است که درپی آن مسائلی چون بی حجابی و بی بندوباری در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

مولایی‌راد تصریح کرد: مسئله‌ معیشت مردم از جمله مسائلی است که باید در راس توجه مسئولین قرار گیرد؛ چرا که طبق روایات، فقرسبب سست شدن ایمان انسان شده و باعث می شود افراد به خاطر رفع فقر، دست به هرکاری بزنند.

وی تاکید کرد: امروزه آنچه که بیشتر از شکنجه‌ها‌ی دوران اسارت، رنج‌آور است همین بی کفایتی و بی فکری برخی مسئولینی است که اقدامی جهت رفع مشکلات مردم نمی‌کنند وهمین مسئله، خود القا کننده روحیه‌ی یاس و ناامیدی به جامعه است.

مولایی‌راد تحمل همه‌ شکنجه‌ها و رنج‌های دوران اسارت را نیرویی الهی می‌داند که خداوند به رزمندگان و اسرا هدیه داده بود، چرا که تحمل ضربات کابل ها، القای روحیه‌ی ناامیدی به اسرا و کلیه‌ی شکنجه ها، تنها با نیروی استقامتی که خداوند به بندگان عطا می کند ممکن بود.

علیدوست در سخنانی دوباره با اشاره به رفتار زننده مردم بغداد درآن زمان گفت: نه تنها رژیم بعثی عراق بلکه برخی مردم آن کشور نیز با بدرفتاری موجب رنج اسرای ایرانی می‌شدند؛ چرا که هنگامی که رژیم بعثی اسرای ایرانی را در بین شهر می‌چرخاند، مردم شهر با هلهله و شادی، اسرا را تمسخر می کردند؛ البته از آنجا که اعتقاد اسرا ریشه در سیره‌ ائمه معصومین داشت با تمسک به خاندان سیدالشهدا همه‌ این رنج ‌ا قابل تحمل بود.

وی ادامه داد: همین صبر و استقامت بالای اسرای ایرانی بود که موجب شد، فردی از نیروی دشمن اظهار کند ای کاش افراد نیروی ما نیز همچون رزمندگان و اسرای ایرانی این گونه محکم و مقاوم بودند؛ که این مسئله فقط و فقط ریشه در اعتقادات دینی این افراد داشت.

همچنین ریحانی در پایان تصریح کرد: علاوه بر اعتقادات دینی محکمی که در بین رزمندگان نوجوان و جوان ایرانی موج می‌زد، آگاهی تاریخی، تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی و عشق به رهبری امام امت نیز در استقاومت و تحمل رنج اسارت تاثیر گذار بود و همه‌ی این مسائل در کنارهم موجب شد تا چنین سربلندی از آن کشور شود.

انتهای پیام

captcha